Gå til innhold

Slapt slipp fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OS minst viktig på en telefon? Der får du utdype

Du kan bare gjøre SÅ mye med en telefon. Ringe, tekstmeldinger, surfe på nett. Dermed er hardware viktigst (god lyd, lite lag, osv) når basiselementene i OS-et er gode nok (f.eks. tastatur og at det er stabilt). Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar
Man kan altids komme med nyheter på andre tider av året enn under WMC selvsagt, men WMC er nettopp en scene for mobilprodusenter å gi oppmerksomhet til årets nyheter og flaggskip, greier man ikke det blir man lett overkjørt av konkurrenter, sånn er bransjen!!

Ja for alle de store produsentene viste frem spennende ting på WMC.

Samsung og Apple som er det to største smart telefon produsentene og de viste jo frem sine nye spennende toppmodeller på MWC? Nei.

HTC? Nei.

Viste Sony frem noen nye toppmodeller?

Kanskje ikke MWC er så viktig for å vise frem nye toppmodeller lenger?

 

Asha gjør det bra, og det ser ut til at Nokia prøver å få Lumia telefonene sine inn på dette markedet også. Med telefoner som Lumia 505 og de 2 nye som ble presentert på MWC. Det er alle telefoner som ikke blir lansert først i vestlige land, men land der Asha til nå har vert fokus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk så er det flere som ser det som en fordel at nokia ikke lanserte Lumia EOS. Spennende lesning i denne forumtråden (.wpcentral) http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/217597-glad-nokia-isnt-announcing-eos.html

 

Ser jo lovende ut mth specs på denne ryktedes nokiaen også:

One of many MyNokiaBlog Commentator said Nokia are working on 2 EOS phone The first EOS will have dual cores and launch this year with improved camera Xenon and dual led flash While the second EOS will have 4K ultra HD video recording and also latest Quad Core Processor it can be launch later this year or next year For graphene Phones it will launch around later next year or early 2015 We hope that info are true And credible We can’t wait for Mobile World Congress 2013 at Barcelona spain

 

Kilde: http://thisisnokia.wordpress.com/2013/02/24/nokia-to-announce-eos-1-this-year-and-eos-2-later/

Lenke til kommentar

Faktisk så er det flere som ser det som en fordel at nokia ikke lanserte Lumia EOS. Spennende lesning i denne forumtråden (.wpcentral) http://forums.wpcent...uncing-eos.html

 

Ser jo lovende ut mth specs på denne ryktedes nokiaen også:

 

 

Kilde: http://thisisnokia.w...nd-eos-2-later/

 

Her listes det opp mulige grunner for hvorfor nokia valgte å ikke lansere EOS:

http://thisisnokia.w...lagship-at-mwc/

Lenke til kommentar

Er en av dem som synes dette er langt i fra dårlig.

Ikke det at jeg ikke savner mer om kommende stortelefoner (som den ryktede Nokia EOS) -MEN:- ......

 

Er -kjempebra- å se at Nokia fyller ut katalogen sin og tilby -flere- typer telefoner i flere pris segmenter.

 

Er kjempebra å se nye såkalte "feature phones" eller vanlige mobiltelefoner med skikkelig T9 tastatur.

Håper bare at de (og andre) ser en åpning for å selge mobiltelefoner a la Nokia N serien, eller (Sony) Ericsson K og W seriene ,som alle kunne tilby kjempebra musikkspillere og kameraer.

 

Jeg kjøpte og Nokia 808'en og er glad i den mobiltelefonen ..har den med meg over alt ( i tillegg til Sony Xperia S'en) og tar veldig mye bilder med den ..

 

Men fakta er at jeg er en av mange Nokia brukere som trekkes -sterkt- mot Android, da dette ligner mye mer på Symbian, med tanke på hvor mange muligheter det gir.

 

Overgangen til Lumia 800 var ganske hard, da jeg ikke lenger kunne sende bilder/musikkfiler/video over blåtann til andre mobiler, mistet mulighet til å kjøre filer over USB til minnepinne/FAT , ikke lenger hadde equalizer i musikkspiller, ++++++ hadde en lang liste som jeg kunne gjøre med Symbian

 

For å komme til en konklusjon ? Jeg liker disse nye mobilene.

Håper sjølvsagt at det kommer nyheter med EOS og andre.

 

Sitter fortsatt litt på vent når det kommer til WP8 til jeg har bedre råd (men liker -mye- av de forbedringene som kom her i fra WP 7.5)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte og Nokia 808'en og er glad i den mobiltelefonen ..har den med meg over alt ( i tillegg til Sony Xperia S'en) og tar veldig mye bilder med den ..

 

Men fakta er at jeg er en av mange Nokia brukere som trekkes -sterkt- mot Android, da dette ligner mye mer på Symbian, med tanke på hvor mange muligheter det gir.

 

Overgangen til Lumia 800 var ganske hard, da jeg ikke lenger kunne sende bilder/musikkfiler/video over blåtann til andre mobiler, mistet mulighet til å kjøre filer over USB til minnepinne/FAT , ikke lenger hadde equalizer i musikkspiller, ++++++ hadde en lang liste som jeg kunne gjøre med Symbian

 

 

Har selv også inntrykk av att mange som har Nokia også går mot Android da det gir omtrent samme muligheter og fleksibilitet som Belle (Symbian) har. Å fortsette med WP tror jeg mange ser på som en vanskelig overgang da man må gi slipp på mange teknologier, muligheter etc. man er vant til å ha med Belle (selvom det har komt seg litt med WP8 nå).... Det blir litt som å gå over til Apple hvis man er vant til å være fri og ha alle muligheter.

Jeg har hatt Nokia`s toppmodeller selv i en årrekke, men tror nok også det blir en Android på meg neste gang...

 

Nokia EOS virker spennende nok den (om den i hele tatt kommer?), men det er nok ganske utfordrende for Nokia å få ett slikt heftig kamera til å fungere mot WP mht prosessorkraft etc. så det tar nok sin tid...

Men spørsmålet er om den vil være så mye heftigere enn toppmodellen 808 som er idag. Å bygge inn OIS sammen med 41MPX kamera vil også gjøre mobilen altfor tung (Lumia 920 er jo helt på grensen allerede kun med OIS). Uansett Nokia trenger å lansere en skikkelig toppmodell nå om de skal greie å overleve videre. Men time will show....

 

Har forøvrig også 808 idag som jeg også er veldig fornøyd med så kommer nok til å ha den en god stund :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...