Gå til innhold

Noen siste tanker før jeg bestiller ?


Anbefalte innlegg

EDIT, Endra posten

Skal bestille

 

 

Intel® Core i5-3570K Processor

 

MSI Z77 MPower, Socket-1155

 

MSI Radeon HD 7850 2GB GDDR5

 

 

Hvis jeg kjøper det som står over så er prisen 4,478 Kr

 

Eller jeg kan bestille

 

Intel® Core i5-3570K Processor

 

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

 

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

 

Dette er samme cpu, men annet hovedkort og grafikk kort. Prisen er 4,478 Kr her og.

 

Hvem "Pakke" hadde du tatt ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så klart tar du det nederste valget med 7950, det er ingenting å tenke på en gang.

Og formatere, vel, det går vel sikkert å få maskina opp å kjøre uten å gjøre det, men for enkelhets skyld hadde jeg formatert.

Men så klart, du skal jo få prøve uten å gjøre det.

Hvis du bare skulle ha bytta skjermkort så behøver du ikke formatering, formaterer alltid ved hovedkort bytte, ihvertfall jeg.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Er det muligheter for og oprette en mappe eller noe i den duren som ikke vil bli slettet ved formatering ?

Kan jo ta backup av filer med minnepinne eller hvis du har en ekstra harddisk kan du bruke den også.

 

Kan også bruke skylagrings tjeneste, ala SkyDrive eller Dropbox.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Har du vurdert å bare kjøpe skjermkort? Den prosessoren du har er socket 1156 og det er ikke så utdatert. Jeg er også usikker på hva slags spill du kjører; og den prosessoren du har vil ikke degradere et nytt skjermkort sånn enormt.

 

I tillegg har du også i5-750 til 999,- hos Komplett som ikke er en sinke selv uten overklokk. Du kan også speede den litt opp.

 

Bare noen tanker fordi du kan sikkert leve med hovedkortet et par år til - hvis det ikke er ødelagt. Du sparer jo rundt 1500,- ved å oppgradere for eksempel til i5-750.

 

Vel det er en vurdering du kan ta. Det lureste du gjør er å starte med nytt skjermkort. Slipper også å tenke på harddisken.

Lenke til kommentar

Så lenge det er Z77 har det pci-E gen 3 så da går det bra. har det hovedkortet der i min lanpc og det har alt du trenger. 7950 er omtrent dobbelt så bra som 7850 så hadde ikke vurdert noe annet.

 

Dobbelt så bra er vel å overdrive en del... 25% bedre er nok nærmere sannheten (selvfølgelig avhengig av hvilke spill man snakker om, f.eks. vil det yte over 50% bedre i Metro 2033).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...