Gå til innhold

- PS4 kan spille bruktspill (PS4)


Anbefalte innlegg

Bruktspill-"sperre"? Hva mener du med det?

 

Kan ikke se for meg at du skal trenge noen sperre for å hindre personer i å spille brukt-spillene sine. Med tanke på at det bare er å unngå å bruke mye ressursjer og penger på å implementere støtte. :p

 

Med vidt forskjellige platformer, så blir det vnaskelig å implementere en rask emulering vil jeg gå ut fra, og da blir det på samme måte som at du ikke akkurat trenger noen sperre for at du ikke skal spille PS3-spill på PC... Det må jo først portes over :)

 

Utviklerne har funnet ut at de taper mye penger på bruktspillmarkedet.

 

http://arstechnica.com/gaming/2013/02/sony-uk-exec-ps4-used-game-question-isnt-clarified-just-yet/

 

Ser ut som situasjonen ennå ikke er avklart, men jeg er tydeligvis en av de få som faktisk skjønte dette når jeg leste svarene som kom basert på intervjuet som Gamer.no sikter til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utviklerne har funnet ut at de taper mye penger på bruktspillmarkedet.

 

http://arstechnica.c...ified-just-yet/

 

Ser ut som situasjonen ennå ikke er avklart, men jeg er tydeligvis en av de få som faktisk skjønte dette når jeg leste svarene som kom basert på intervjuet som Gamer.no sikter til.

Jeg ser egentlig for meg en form for slik støtte som Wii har på eldre spill (bortsett fra gamecube som kjører samme system som Wii og fungerer out of the box).

 

Altså at du kan laste ned spillene, men at du må betale en viss sum for dem.

For PS4 sett opp mot PS3/PS2/PS1 kjører forskjellig system og kan ikke fysisk spille av eldre spill, på samme måte som vi så med Wii sett opp mot NES/SNES/N64, så bruker de forskjellig system, men via emulering/porting så gjør de det mulig å nedlaste på nytt. Porting/emulering koster penger for dem, og koster følgelig penger for deg.

 

Noe annet er rett og slett ikke mulig. Ser det på som en svært liten sannsynelighet at de presser inn en fysisk PS3 inn i selve PS4'en. (nærmere bestemt CELL-CPU og nødvendig HW som vi finner i PS3)

 

At de synes de taper penger på bruktmarkedet kan godt hende, men når de uansett har valgt nytt system så vil det vel ikke fungere uansett hva de tror eller mener.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...