Gå til innhold

12000 Gamer PC Hjelp/kommentarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minnekontrolløren kommer det nok en god del an på; men hvis man må sitte og pirke og endre på Volten (Egentlig 1.5V, men på andre Chipsets enn 1.6V, må den endres), for at den skal kunne kjøre stabilt, så blir det nokså pirkete.

 

Ivy støtter 1.5v, Vengeance kjører på 1.5v, Vengeance har XMP som tar hånd om dette. Problem?

 

By the way; hvis du ser på dette som et slag, så synes jeg synd på deg. Du har tydeligvis misforstått poenget med Diskusjon.no . Jeg beklager, jeg kommer vel aldri til å bli så feilfri og perfekt som du selv tror du er.

 

Det blir et slag når man prøver å diskutere med en som ikke finner kilder til påstandene sine og bare svarer svada :)

Har ikke problemer med å innrømme når jeg tar feil, men greit å søke etter fakta før man legger ut om verdenshistorien.

Men dette har vært en av de bedre diskusjonene. Takk for at du stilte.

 

Du viser inkompetanse når det kommer til enkle menneskelige ting. Vi er skapt med muligheten til å ha egne tanker og meninger, og til å ta egne valg.

 

Du kan ha egne meninger, ikke egne fakta.

-Ricky Gervais

 

:)

 

Ja, Kalle. Begraver stridsøksen nå.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Ivy støtter 1.5v, Vengeance kjører på 1.5v, Vengeance har XMP som tar hånd om dette. Problem?

 

 

 

Det blir et slag når man prøver å diskutere med en som ikke finner kilder til påstandene sine og bare svarer svada :)

Har ikke problemer med å innrømme når jeg tar feil, men greit å søke etter fakta før man legger ut om verdenshistorien.

Men dette har vært en av de bedre diskusjonene. Takk for at du stilte.

 

 

 

Du kan ha egne meninger, ikke egne fakta.

-Ricky Gervais

 

:)

 

Ja, Kalle. Begraver stridsøksen nå.

 

Takk for ingenting.

 

Om du ønsker kildereferanser, kan jeg fint legge til disse i et annet innlegg.

 

Rart at du siterer Ricky Gervais, for du forstår det tydeligvis ikke.

 

Hadde du sjekket linkene jeg gav deg, hadde du ikke komt med påstanden om at jeg har laget faktaene selv.

 

Mens vi er inne på det; hvor er dine "referanser"? Påstandene dine er jo bare bygget opp av smiley-ikoner og tomme spalter.

Lenke til kommentar

Takk for ingenting.

 

Om du ønsker kildereferanser, kan jeg fint legge til disse i et annet innlegg.

 

Rart at du siterer Ricky Gervais, for du forstår det tydeligvis ikke.

 

Hadde du sjekket linkene jeg gav deg, hadde du ikke komt med påstanden om at jeg har laget faktaene selv.

 

Mens vi er inne på det; hvor er dine "referanser"? Påstandene dine er jo bare bygget opp av smiley-ikoner og tomme spalter.

 

Vel, når du er i gang, kan du gi meg CPU-Z verifikasjon av CPUen din?

Lenke til kommentar

Dette hjelper vel ikke OP mye ...

 

Uansett, alle vet at i5 3570K er most bang for the buck for en gamer for tiden. Den prosessoren er en safe bet. Det å putte inn 600 kroner ekstra for en CPU som ikke er noe bedre på spill, som attpåtil er uten åpen multiplier, er for meg som å kaste pengene i dass.

 

Skjømkortet ditt må nok opp til 660 TI. Alternativt 7950 Boost. Har du mer penger gå 7970, 670 el. 7970 GZ.

 

Strømforsyningen din heter GX ... Jeg regner med det skal være Corsair HX 750?

 

Jeg ville gått for Intel SSD. Mine har vært så stabile og fine, og med nyere generasjoner hovedkort har man støtte for Trim (hvis du en gang skal raide). Jeg har 3 SSD'er i Raid0 og det har fungert i flere år..

 

Tastatur ... Kanskje Qpad MK serien..?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Dette hjelper vel ikke OP mye ...

 

Uansett, alle vet at i5 3570K er most bang for the buck for en gamer for tiden. Den prosessoren er en safe bet. Det å putte inn 600 kroner ekstra for en CPU som ikke er noe bedre på spill, som attpåtil er uten åpen multiplier, er for meg som å kaste pengene i dass.

 

Skjømkortet ditt må nok opp til 660 TI. Alternativt 7950 Boost. Har du mer penger gå 7970, 670 el. 7970 GZ.

 

 

 

1) Har endt opp på i5-3570k

 

2) Tenker meg en hd radeon 7850 eller 7870 :)

Lenke til kommentar

Hvorfor må du gå for intel egentlig ? Du kan joo bytte til Amd Bulldozer prosessor og spare penger og fremdeles få en bra prosessor. så kan du jo bruke mellom legget på ett bedre skjerm kort. Amd er jo billig om dagen.

 

En AMD prosessor vil jo bruke mer strøm da, det er noe. Dessuten gir en i5-3570K mer FPS i noen spill.

 

Dette er jo tross alt en high-end gaming PC, så alt skal ikke være biligst mulig.

 

Men AMD FX850 er jo et godt valg for gaming som oftest. I så fall kan jo OP (edit: TS) bruke pengene på en bedre 670 eller en 680, som vil gi mer FPS økning enn en i5-3570K.

Endret av userman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...