Gå til innhold

12000 Gamer PC Hjelp/kommentarer


Anbefalte innlegg

"En gamer bør alltid gå for en K" - Virkelig? :nei2:

 

For jeg kjører spill som FSX, BF3, Crysis og ARMA på MAX uten noen som helst problemer.

Mye av dette ligger nok i GPU-en, men JA, jeg kan LOOOVE deg at CPU-en spiller en stor rolle her, også! :tease:

 

Om dere som tidligere argumenterer med "Han holder seg til et budsjett", så hvorfor sier dere nå "Han bør gå for den dyreste"? Jeg har Intel i7-3770 uten K, og greier meg fint!

 

 

 

 

Om de selger Dominator og Vengeance til to forskjellige priser, så MÅ du vel forstå at det er forskjell? :huh:

 

Og kjære deg, Kakeshorma, ikke bli så høy i hatten! Han ønsker våre egne meninger ang. forskjellige datakomponenter, Ikke arrogante svar fra folk som kun er ute etter å ha rett i enhver diskusjon! :yes:

 

Spør du meg virker det som om det er du som gir arrogante svar her. Du mener at TS bør bytte ut i5-3570K med en i7-3770. Dette er virkelig på trynet. En i5-3570K koster 600 kr. mindre, kan overklokkes og gjør det nesten like bra i spill, og bedre hvis man overklokker den... (å overklokke en i6-3570K er null problem).

 

Dessuten er det ikke snakk om våre egne meninger her.. Det er snakk om hva som gir mest for pengene og hva som passer han som trådstarter best. Om jeg liker i7 fordi jeg kjører F@H skal ikke ha noe å si for en gaming-pc anbefaling.

 

Til TS: Du bør vurdere en 7950. AMD sine skjermkort leverer fantastisk bra ytelse - til en veldig fin pris. Sjekk sammenligning her: (ikke ta FPSen "bokstavelig" se heller på hvordan den yter i forhold til andre GPUer) http://www.bit-tech.net/hardware/2012/08/16/amd-radeon-hd-7950-3gb-with-boost/3

 

Jeg vil anbefale XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5, siden den kan overklokkes som en lek og er relativt stille.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760600#info

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg virker det som om det er du som gir arrogante svar her. Du mener at TS bør bytte ut i5-3570K med en i7-3770. Dette er virkelig på trynet. En i5-3570K koster 600 kr. mindre, kan overklokkes og gjør det nesten like bra i spill, og bedre hvis man overklokker den... (å overklokke en i6-3570K er null problem).

 

Dessuten er det ikke snakk om våre egne meninger her.. Det er snakk om hva som gir mest for pengene og hva som passer han som trådstarter best. Om jeg liker i7 fordi jeg kjører F@H skal ikke ha noe å si for en gaming-pc anbefaling.

 

Til TS: Du bør vurdere en 7950. AMD sine skjermkort leverer fantastisk bra ytelse - til en veldig fin pris. Sjekk sammenligning her: (ikke ta FPSen "bokstavelig" se heller på hvordan den yter i forhold til andre GPUer) http://www.bit-tech....gb-with-boost/3

 

Jeg vil anbefale XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5, siden den kan overklokkes som en lek og er relativt stille.

 

http://www.komplett....sku=760600#info

 

"En i5-3570K koster 600 kr. mindre, kan overklokkes og gjør det nesten like bra i spill, og bedre hvis man overklokker den..."

 

Det vil si at min overklokking er umulig? But how come mine is OC'd?

 

Om han senere ønsker å drive med filmproduksjon, animering eller grafisk design, er det bedre å legge inn 600 kr nå, enn å måtte kjøpe alt på nytt senere!

 

 

Du skriver "Dessuten er det ikke snakk om våre egne meninger her..", men velger å begynne innlegget ditt med "Spør du meg..."

 

Du er jo akkurat like arrogant! :hrm:

Lenke til kommentar

"En i5-3570K koster 600 kr. mindre, kan overklokkes og gjør det nesten like bra i spill, og bedre hvis man overklokker den..."

 

Det vil si at min overklokking er umulig? But how come mine is OC'd?

 

Om han senere ønsker å drive med filmproduksjon, animering eller grafisk design, er det bedre å legge inn 600 kr nå, enn å måtte kjøpe alt på nytt senere!

 

 

Du skriver "Dessuten er det ikke snakk om våre egne meninger her..", men velger å begynne innlegget ditt med "Spør du meg..."

 

Du er jo akkurat like arrogant! :hrm:

 

Jeg kommenterer det du sier - ikke mine anbefalinger. Anbefalingene er objektive, og det er slik de skal være! Den første setningen kommenterer derimot noe du sa, som ikke hanldet direkte om anbefalingene våre. Jeg har ikke brytt min egen logikk. Håper jeg forklarte det bra.

 

Når det gjelder CPUen din, kan du laste opp bilde av CPU-Z verifikasjon? Jeg vil gjerne se hvordan du klarte å åpne multiplikatoren på en fabrikklåst en. Eller har du tullet med BCLK? Uansett, last det opp, hvis ikke godtar jeg ikke det utsagnet. Håper du viser forståelse :)

 

Og om han begynner med filmdesign o.l så antar jeg; for det første at hjan vil begynne på et amatørnivå (det vil si lite, men heller eksprimenterende prosjekter som ikke krever mye), og for det andre, at i5-3570K ikke er en direkte dårlig CPU for denne bruken! HT (som jeg antar du referer til) gir "bare" en økning på 30% i slike applikasjoner. Dette er absolutt mye, men ikke nok til at man skal betale 500+ kr. bare fordi man kanskje skal begynne med noe som kan gi utbytte av HT. Dessuten er i5-3570K enklere å OCe enn en i7-3770K. Man kan selvfølgelig skru av HT, men da mister man vel 90% av poenget...

 

Edit: Skriveleif :)

Endret av userman
Lenke til kommentar

Har sett litt på div. videokort, anbefaler dere radeon HD 7950 eller en gtx 670/660 Ti?

 

Det er nesten slik at man kan si at man får det man betaler for. Forutsetningen er at velger en av de billigste variantene av den aktuelle grafikkchipen man velger. Tomshardware har en grei oversikt på de forskjellige grafikkjernene du har spurt om. Den linken du fikk i et tidligere innlegg til bit-tech lider litt av for gamle drivere, forsåvidt kan det delvis sies om tomshardware linken her også. AMD har forbedret driverpakken sin i litt større grad enn nVidia siste halvår så i spill der AMD lå knapt etter GeForcekortene ligger de nå knapt foran.Videre kan man gjerne si at GTX670 yter litt bedre enn HD7950, men så betaler du også litt mer. Jeg tror du til slutt faller tilbake til konkret pris og eventuelt bundlede spill. Da vil AMD se mer attraktivt ut spør du meg. Pass bare på at vifteløsningen har mye å si for støy- velg ikke standardkjøler men gå for kjøling med to/tre vifter på kortet.

Lenke til kommentar

Det er nesten slik at man kan si at man får det man betaler for. Forutsetningen er at velger en av de billigste variantene av den aktuelle grafikkchipen man velger. Tomshardware har en grei oversikt på de forskjellige grafikkjernene du har spurt om. Den linken du fikk i et tidligere innlegg til bit-tech lider litt av for gamle drivere, forsåvidt kan det delvis sies om tomshardware linken her også. AMD har forbedret driverpakken sin i litt større grad enn nVidia siste halvår så i spill der AMD lå knapt etter GeForcekortene ligger de nå knapt foran.Videre kan man gjerne si at GTX670 yter litt bedre enn HD7950, men så betaler du også litt mer. Jeg tror du til slutt faller tilbake til konkret pris og eventuelt bundlede spill. Da vil AMD se mer attraktivt ut spør du meg. Pass bare på at vifteløsningen har mye å si for støy- velg ikke standardkjøler men gå for kjøling med to/tre vifter på kortet.

 

Enig. Jeg vil tørre å påstå at det er absolutt verdt det å ikke kjøpe de billigste modellene som er på markedet. Anbefaler heller å kjøpe en god modell, men 2 vifter som kjører stille og kjølig (også med tanke på overklokking).

Lenke til kommentar

Nå var det mye synsing her... Kjære trådstarter. Velg 3570K. Det er minimalt forskjell på denne og 3770K i spill. Den største forskjellen her er noe som heter hyperthreading. Hyperthreading vil si at hver kjerne kjører flere tråder. Dette brukes mest til redigering osv osv. Tunge programmer.

 

Behold rambrikkene du har valgt. De er mer enn gode nok.

 

GTX670 er et meget godt skjermkort. Ved overklokking kan det fint yte bedre enn stock GTX680.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de selger Dominator og Vengeance til to forskjellige priser, så MÅ du vel forstå at det er forskjell? :huh:

 

Og kjære deg, Kakeshorma, ikke bli så høy i hatten! Han ønsker våre egne meninger ang. forskjellige datakomponenter, Ikke arrogante svar fra folk som kun er ute etter å ha rett i enhver diskusjon! :yes:

 

Jeg blir ikke høy i hatten. Hatten min er skyhøy fra før.

 

Jeg sa aldri det ikke var forskjell på Dominator og Vengeance, jeg sa de har samme timings og MHz, som i hovedsak er det man måler RAM mot.

Du har også command rate, men dette er 1. Ikke alltid oppgitt, 2. Lite å hente av ytelse for en gjennomsnittlig gamer. Andre forskjeller kan være antall minnechips, volt, varmespreder, at de er testet til å kjøre høyere enn spesifisert hastighet osv.

Men som jeg spurte deg om som du av en eller annen grunn ikke har svart på, hva er det du mener er forskjellig med Dominator at du anbefaler å kjøpe dem fremfor Vengeance, i stedet for å bruke pengene han sparer på feks GPU. Er virkelig ikke jeg som er arrogant her, Herr Hersketeknikk ;)

Om du har et godt svar på overstående spørsmål bøyer jeg meg i gullpengene og kanskje jeg lærer noe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke høy i hatten. Hatten min er skyhøy fra før.

 

Jeg sa aldri det ikke var forskjell på Dominator og Vengeance, jeg sa de har samme timings og MHz, som i hovedsak er det man måler RAM mot.

Du har også command rate, men dette er 1. Ikke alltid oppgitt, 2. Lite å hente av ytelse for en gjennomsnittlig gamer. Andre forskjeller kan være antall minnechips, volt, varmespreder, at de er testet til å kjøre høyere enn spesifisert hastighet osv.

Men som jeg spurte deg om som du av en eller annen grunn ikke har svart på, hva er det du mener er forskjellig med Dominator at du anbefaler å kjøpe dem fremfor Vengeance, i stedet for å bruke pengene han sparer på feks GPU. Er virkelig ikke jeg som er arrogant her, Herr Hersketeknikk ;)

Om du har et godt svar på overstående spørsmål bøyer jeg meg i gullpengene og kanskje jeg lærer noe nytt.

 

Vengeance-kortene er laget til, og testet på Sandy Bridge CPU-en. Ergo; kjøper han Dominator, vil den yte bedre på en Ivy Bridge CPU, uansett om han velger Intel i5-3570k, eller i7-3770(-K).

Lenke til kommentar

Kilde og tall på dette?

Hverken jeg eller Corsair er enig med deg så langt. Vengeance er oppdatert med XMP-validering på Ivy.

Er så å si samme minnekontroller i Sandy og Ivy, med noen mindre forbedringer.

 

http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=95332

 

Han skriver først "Vengeance modules are made for and tested on Intel Sandy Bridge chipsets [...]"

, og fortsetter senere med "So bottom line XMS, Dominator Vs Vengeance is like apple to oranges no way to compare really."

 

 

I et senere spørsmål, stiller en bruker følgende spørsmål; "If I am doing a sandybridge build, should I avoid the dominator line?"

 

Legg merke til hva RAM GUY svarer her! "Yes I would stay with Vengeance modules for Intel Sandy Bridge."

 

 

Om du ikke forstår poenget;

 

Vengeance --> Sandy Bridge

 

Dominator --> Ivy Bridge

Lenke til kommentar

... og tror du ikke de gjør endringer på prossessorene med tiden, selvom de bruker Ivy- eller Sandy- Bridge...? ;)

 

Gjør jeg ikke, når sa jeg det? Du har jo ikke klart å bevise en eneste av påstandene dine.

Høres ut som det begynner å gå opp for deg at slaget er tapt...

Her er det minnekontrolleren det kommer mest an på, den har jeg nevnt tidligere.

 

/Sorry for hijackingen TS

Lenke til kommentar

Gjør jeg ikke, når sa jeg det? Du har jo ikke klart å bevise en eneste av påstandene dine.

Høres ut som det begynner å gå opp for deg at slaget er tapt...

Her er det minnekontrolleren det kommer mest an på, den har jeg nevnt tidligere.

 

/Sorry for hijackingen TS

 

Jeg sa ikke at du sa noe som helst?!

 

Minnekontrolløren kommer det nok en god del an på; men hvis man må sitte og pirke og endre på Volten (Egentlig 1.5V, men på andre Chipsets enn 1.6V, må den endres), for at den skal kunne kjøre stabilt, så blir det nokså pirkete.

 

 

 

By the way; hvis du ser på dette som et slag, så synes jeg synd på deg. Du har tydeligvis misforstått poenget med Diskusjon.no . Jeg beklager, jeg kommer vel aldri til å bli så feilfri og perfekt som du selv tror du er.

 

Du viser inkompetanse når det kommer til enkle menneskelige ting. Vi er skapt med muligheten til å ha egne tanker og meninger, og til å ta egne valg.

 

Om det er et "slag" du anser dette som, så har jeg ingen respekt for deg, dine meninger, eller tanker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...