Gå til innhold

[Løst] Ny Pc. Kommenterer? :)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har endelig penger til å kjøpe meg en pc og har laget en handleliste men lurer på om det er noe jeg mangler eller burde endre på.

 

1. Kommer til å kjøre 3 skjerm oppsett.

2. Skal sette opp i SLI senere.

3. Pn'n skal mest brukes til å spille spill av typen WoW, COD, BF3 og andre RPG spill samtidig

som jeg streamer

4. Har HDD disker liggende.

 

Setter pris på alle kommenterer. :)

 

PS: Ønsker å ha et Nvidia skjermkort.

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da et helsikken med penger lagt in til et kabinnet, som i grunnen ikke er så bra.. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for et billigere kabinnet, og gjerne brukt et par hundre, for så å bruke mer penger på foreksempel skjermkort. Kjøper du HAF 921 (Jevli bang for det buck kabinnet, veldig lett å montere, holder seg kjølig.) , får du 1300 kr ekstra til annet, og da kan du kjøpe 670, som er et knallkort..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det var da et helsikken med penger lagt in til et kabinnet, som i grunnen ikke er så bra.. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for et billigere kabinnet, og gjerne brukt et par hundre, for så å bruke mer penger på foreksempel skjermkort. Kjøper du HAF 921 (Jevli bang for det buck kabinnet, veldig lett å montere, holder seg kjølig.) , får du 1300 kr ekstra til annet, og da kan du kjøpe 670, som er et knallkort..

Ser hva du sier om kabinettet. Men jeg er ute etter et Big Tower kabinett så har du kanskje noen forslag?

Hvordan er dette kabinettet a?

Lenke til kommentar

Jeg har sett og hjulpet til med å bygge et par pc'er og ønsker meg et big selv. Syns det er lettere å bygge i dem (god plass)

Ja det er jo du som bestemmer :p trodde ikke hadde noe tidligere erfaringer, men jeg vet ikke helt om jeg ville kjøpt det 2k's, men det CM kabinnettet er bra :thumbup: Men du sier du kommer til å ha SLI, og du skal kjøpe to 660 da.. Ville nok heller gått for et 670 i første omgang.. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er jo du som bestemmer :p trodde ikke hadde noe tidligere erfaringer, men jeg vet ikke helt om jeg ville kjøpt det 2k's, men det CM kabinnettet er bra :thumbup: Men du sier du kommer til å ha SLI, og du skal kjøpe to 660 da.. Ville nok heller gått for et 670 i første omgang.. :)

Har tenkt lenge på dette og funnet ut at et 670 kort ikke gir meg i nærheten av så mye ytelse for pengene som jeg får fra et 660ti singel eller SLI så derfor jeg valgte det. Samtidig så skal det være nok ytelse til meg og mitt bruk med et 660ti. Og når jeg finner ut at jeg trenger mer kraft så koster det mindre for et nytt 660ti for å nesten dobble ytelsen fram for et 670 som koster ca. 3k.

 

Har bestilt nå og endte med et CM Storm. Gleder meg til å bygge pc til meg selv til en forandring :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

660ti har for dårlig minnebåndbredde, det er også anbefalt å kjøre et kraftigere skjermkort enn to i SLI siden spill er for det meste optimalisert for bruk på ett skjermkort. Også er det nødvendig med H100i, CoolerMaster hyper 212 evo burde holde til normal bruk.

At 660ti har for dårlig minnebåndbredde ser ikke jeg. Jeg ser at den er lavere enn 670 greit, men en oppgradering fra 192 bit (660 ti) til 256 bit (670) (som også er eneste forskjellen på disse kortene?) for 33% mer penger som gir 5-15% mer ytelse er når den totale ytelsen er bra på begge to. Jeg vet at de fleste spill er optimalisert til single kort, men dette forandrer ikke faktum at SLI vil gi deg mere ytelse enn et enkelt kort i spill som støtter SLI (som er de fleste spill jeg kommer til å trenge ekstra ytelse i).

 

Når det kommer til kjøling så er det lettere å holde rent med vannkjøling, det ser bedre ut og jeg har også planer om å overclocke senere. :)

 

Hvis du ikke er veldig opptat av ytelse når det kommer til SSD, har det vært en del problemer med Ocz sine SSD er, vil du ha grei ytelse og en pålitelig SSD kan en fra Intel være bedre.

Det med problemer på OCZ SSDene er noe jeg har til gode å få oppleve. Har hatt OCZ disker en stund nå sammen med de andre jeg har vært med å bygge pc for og ingen av oss har sett ett eneste problem så langt (kanskje vi bare har hatt flaks?) :)

Og ytelse er noe jeg må ha, jeg blir sprø når jeg ikke har ytelsen på min side. Hehe :p

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Har tenkt lenge på dette og funnet ut at et 670 kort ikke gir meg i nærheten av så mye ytelse for pengene som jeg får fra et 660ti singel eller SLI så derfor jeg valgte det. Samtidig så skal det være nok ytelse til meg og mitt bruk med et 660ti. Og når jeg finner ut at jeg trenger mer kraft så koster det mindre for et nytt 660ti for å nesten dobble ytelsen fram for et 670 som koster ca. 3k.

 

Har bestilt nå og endte med et CM Storm. Gleder meg til å bygge pc til meg selv til en forandring :D

 

Må bare si at du nok antakeligvis gjorde en tabbe med å være så vanvittig for 660Ti... :nei2: :wallbash:

 

Har selv ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA med ekstra kjøling. INGEN andre har grafikk i nærheten av det jeg har, og ingen av dem har brukt så lite penger på PC-en som jeg! :tease:

 

En kamerat av meg, f.eks. kjøpte "Alienware" til 23.990 kr. Han har GTX 680, men kjører ikke nødvendigvis spillene bedre enn meg.

 

GTX 670 ble laget for å være et kort for dem som ønsket maks grafikk, for en billig penge!

 

 

 

Om du skal ha ett til kort senere; KJØP GTX 670! No doubt! :thumbup:

 

 

EDIT:

 

Har du tenkt å være koblet til Cyberspace? Om du ønsker trådløst nett, trenger du nettverksadapter / nettverkskort.. :huh:

 

Tenkt på dette?

Endret av HenningSkj
Lenke til kommentar

Må bare si at du nok antakeligvis gjorde en tabbe med å være så vanvittig for 660Ti... :nei2: :wallbash:

 

Har selv ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA med ekstra kjøling. INGEN andre har grafikk i nærheten av det jeg har, og ingen av dem har brukt så lite penger på PC-en som jeg! :tease:

 

En kamerat av meg, f.eks. kjøpte "Alienware" til 23.990 kr. Han har GTX 680, men kjører ikke nødvendigvis spillene bedre enn meg.

 

GTX 670 ble laget for å være et kort for dem som ønsket maks grafikk, for en billig penge!

 

 

 

Om du skal ha ett til kort senere; KJØP GTX 670! No doubt! :thumbup:

 

 

EDIT:

 

Har du tenkt å være koblet til Cyberspace? Om du ønsker trådløst nett, trenger du nettverksadapter / nettverkskort.. :huh:

 

Tenkt på dette?

Som jeg sa tidligere så er et 670 kort ~33% dyrere og yter ~5-15% mer (refrence) enn 660ti.

Hvordan kan det være så mye å hente på et 670 kort når når tester viser at det ikke er det?

 

Når du nevner det så har jeg nettverkskort liggende fra min gamle pc liggende (kjøpte nytt like før jeg kastet den ut....)

 

Note: Dette er en test av MSI Power Edition men du kan likevel se 660ti og 670 refrence resultater der.

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_660_Ti_Power_Edition/1.html

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere så er et 670 kort ~33% dyrere og yter ~5-15% mer (refrence) enn 660ti.

Hvordan kan det være så mye å hente på et 670 kort når når tester viser at det ikke er det?

 

Når du nevner det så har jeg nettverkskort liggende fra min gamle pc liggende (kjøpte nytt like før jeg kastet den ut....)

 

Note: Dette er en test av MSI Power Edition men du kan likevel se 660ti og 670 refrence resultater der.

http://www.techpower..._Edition/1.html

 

Det viser virkelig inkompetanse at du stoler blindt på tester som det der.

 

Hva tror du er best; å stole på referanser, eller statistisk utførte tester?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...