Gå til innhold

Telio - urimelige betingelser. Alternativ?


Anbefalte innlegg

Har hatt Telio IP-telefoni i mange år på grunn av de svært konkurransedyktige prisene til utlandet. Min kone ringer mye til utlandet, og derfor har vi spart mye penger på å ha Telio.

 

For et par uker siden så jeg at Telio sine mobilabonnement nå også har fått mange gratis ringeminutter til utlandet. Sa derfor opp abonnementet på IP-telefoni med tanke på å flytte min kones mobilabonnement til Telio. Telio's respons på denne oppsigelsen har imidlertid fått meg til å tvile på om jeg i det hele tatt bør ha noe mer med denne leverandøren å gjøre:

 

1. Telio opplyser i oppsigelsesmail at de har en måneds oppsigelsestid på abonnementene sine regnet fra den første i påfølgende måned. Det vil si at når jeg sa opp abonnementet i begynnelsen av februar, må jeg betale for det ut mars. Samtidig flyttes nummeret mitt til ny leverandør 21. februar. På mobil har jeg byttet leverandør mange ganger, hovedsakelig mellom Telenor og Netcom, og har aldri opplevd å måtte betale for et gammelt abonnement etter at nummeret er portert over. Virker helt urettferdig at jeg skal betale for et abonnement i over en måned etter at jeg har sluttet å bruke det.

 

2. Ifølge Telio skal jeg sende inn det gamle adapteret jeg har hatt siden 2006. Hvis ikke blir jeg fakturert for verdien av adapteret. Virker helt unødvendig for meg å bruke portokostnader på dette, da de umulig kan ha noe bruk for dette gamle adapteret.

 

3. Da jeg ringte Telio kundeservice for å få oppklart dette, kom jeg ikke gjennom på telefonen. Ventet vel i 35-40 minutter før jeg ga opp. Nå ser jeg at kostnader for denne samtalen på over 100 kr. har påløpt min mobilregning. Telio tar altså nesten 3 kr. minuttet for å ringe kundeservice.

 

Med disse frustrasjonene i bakhodet har jeg blitt svært skeptisk til å benytte Telio igjen, og jeg kan ikke lenger anbefale denne leverandøren til verken min kone eller noen andre. De er uten tvil konkurransedyktige på samtaler til utlandet, men urimelige betingelser og dårlig service har ødelagt inntrykket.

 

Et siste spørsmål: Er det noen som har en ide om hva slags abonnement jeg bør anbefale min kone, som ringer såpass mye til utlandet? Finnes det noen som er like rimelige som Telio her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det spørs hvilket land hun ringer til! Det er flere selskaper som har utlandsabonnement, men problemet er at landet du ringer til må være ink. i pakken. Jeg anbefaler deg å bli hos telio, selvom du har opplevd dette. Kontakt dem via epost og få dem til legge ut eventuelle utgifter. Jeg har også hatt telio i over 10 år, anbefaler på sterkeste å bruke dem, for det er ikke mange som kan slå dem når det gjelder prisene. Jeg har ikke oppleved dårlig service, men vet er det er dyrt å ringe dem med mobil telefonen. Har selv en i hustanden som ringer mye til Asia, og det er rimelig etter min mening.

Lenke til kommentar

Jøsses. Oppsigelsestid og bare lån av adapter. Nok et eksempel på billigleverandørenes skjulte priser.

 

Når det gjelder et evt. nytt abonnement på mobil for samtaler til utland er det bare MyCall (tidl. Lebara) og Talkmore jeg kommer på.

 

Talkmore har tjenesten "Ekstra Utland" til 149,- som gir deg 500 ringeminutter til mobil og fasttelefon i utlandet. Denne kan legges på alle abonnement.

 

MyCall er spesialister på samtaler til utlandet og har flere løsninger. Disse slår Telio på pris. Se http://www.mycall.no/mobil/fastpris-pluss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...