Gå til innhold

Crappy router ifra Altibox - hvordan begrense torrent tilkoblinger?


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

 

Har lenge ventet på å få ett skikkelig internett abbonement, etter masse ADSL piss ifra telenor, nextgentel osv.

 

Kom over Viken Fiber i akershus, som leverer noe lignende lysenett til sine kunder. Jeg gikk for Internett 200, som gir 100mbps ned og 100mbps opp, i følge reklameringen dems.

 

Ble fortalt at jeg skulle bli kontaktet av montør etter 3 dager, ble istedet kontaktet etter 5 uker.

 

Når omsider internettet var på plass, testet jeg hastigheten på nettfart.no og ble meget fornøyd.

 

Men ved generelt bruk, stopper internettet opp hvert 5.sekund. Virker som routerern sliter noe inni granskauen. Og om torrent nedlastninger står å går i bakgrunnen (om så meget lav hastighet) fryser nesten internettet fullstendig.

 

Da jeg hadde internett ifra Canal Digital og Get via tv-kabel skjedde dette aldri. Mitt bruk av pc har ikke endret seg siden den gang, så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de skylder på måten jeg bruker internettet som årsak til at det hikker og lagger som ett uvær.

 

Vet noen hva jeg kan gjøre her? Hvordan jeg begrenser pakke-tilkoblinger til uTorrent? Disse anal-routerene til altibox støtter jo ikke standard admin setup, man må endre instillingene via dems sentral over internett eller telefon. Noe som er utrolig tungvindt, jeg håpte jeg bare kunne koble opp en egen router til dems modem, men det virker det ikke som jeg kan :(

 

Er det virkelig kun Get og Canal Digital som leverer nogenlunde stabilt internett lengere? Hvorfor suger norge sånn på dette? Billig, crappy, plastic-fantastic-routere ass!

Endret av pastortom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...