3j3jr3j32j Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 (endret) . Endret 13. mars 2013 av 3j3jr3j32j
BuffyAnneSummers Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Jeg mener å tro at det som regel er diaree som følger med laktoseintoleranse (det var ihvertfall det de ventet på da det ble tatt en test på meg hvor jeg drakk ett glass med laktose og ventet i en time). Hvor ofte spiser du? Hva spiser du? Hvor aktiv er du?
3j3jr3j32j Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Skrevet 14. februar 2013 (endret) . Endret 13. mars 2013 av 3j3jr3j32j
BuffyAnneSummers Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Tarmbevegelsene dine blir faktisk påvirket av hvor aktiv du er. Når du er i bevegelse så hjelper det med å få tarmene i gang, så når du blir mindre aktiv så er det ikke så rart at du blir forstoppet. Jeg vil anbefale deg å kutte ut cola'en, spar den til helgkosen, brus dehydrerer deg og det hjelper ikke på forstoppelsen overhode. Erstatt den med masse vann. Du svarte ikke spørsmålet mitt på hva du faktisk spiser, så jeg antar at du spiser for lite av det du faktisk trenger for å ha tarmene i gang. Spis mer fiber, som brokkoli og andre rotgrønnsaker, salat, yea, you get it, grønt generelt. Beveg deg mer. Ta en morgentur på 30-40 minutter, ikke bare er det veldig forfriskende ute på morgenen men det er også godt å få kroppen i bevegelse. Sitter du mye ved pc'en så ta en pause på ti minutter til ett kvarter hver time, opp å beveg på bena og kroppen din litt. Har du vansker med å bevege deg pga sykdom eller lignende så vil jeg anbefale deg å søke på terapiridning (du får dette dekket av staten hvis du har en sykdom som begrenser deg, be legen om å søke hos Helfo) eller/og begynne med svømming. Ellers kan jeg også anbefale f.eks Biola (ikke bringebær, da kunne du like gjerne spist sukker).
SonicDragon Skrevet 17. februar 2013 Skrevet 17. februar 2013 om du ikke vil øke sport og mosjon gjør dette: Spis: Svisker Rosiner Linfrø Grovt brød, ikke loff eller andre lyse Myk frukt som pære og kiwi spesielt (ligg unna banan) Drikk mer en 4 glass med vann om dagen, men ikke drikk de raskt etter hverandre, da kommer det bare ut igjen. Drikk jevnlig. Kombiner dette med å holde en STABIL DØGNRYTME!!! Tabletter som Bio-Dophilus er kostilskudd tabletter med tarmbakterier som hjelper mot mageproblemer uten å gi negativ effekt eller skade på tarmen. Det samme med det reseptfrie avføringsmiddelet Movicol, som gjør at det vannet du drikker går til tarmen, dette er ikke vanedannende, farlig eller skadende for tarmen din. lykke til
vidor Skrevet 18. februar 2013 Skrevet 18. februar 2013 Kan jo være at du har irritert tarm. Hvis legen din mener det samme så kan du få medikamenter for å tømme tarmen skikkelig og så sjekke med kamera. Du bør nok vurdere å slutte med burn og cola. Biola kan være et tveegget sverd ved slike lidelser, så prøv heller andre alternativer som gir gode tarmbakterier. Ellers kan du kanskje få noen tips her, gitt at det er tarmen som er problematisk; http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/tarmbetennelser.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå