Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har to helt like Samsung-skjermer, Syncmaster S24B350. Den ene virker helt fint, men når jeg slår på dataen bare blinker den andre skjermen med skjermbilde i brøkdelen av et sekund. Hvis jeg slår den av og på mange ganger kommer til slutt bildet opp, og den virker helt til jeg slår av og på dataen igjen. Noen forslag til hva som er galt?

Jeg har selvfølgelig prøvd å bytte inngang i dataen, og prøvd begge kablene på begge skjermene men har fortsatt samme problem med den samme skjermen. Skjermen har alltid stått på samme plass og ikke fått noe form for slag eller noe som skal gjøre den defekt, og virker som sagt perfekt etter å ha slått den av og på noen ganger. Har GeForce GTX 550 Ti skjermkort hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løs kabel inni? Noen ganger går ting bare i stykker, selv om de ikke har fått seg røff behandling eller noe. Materietretthet, varmepåvirkning etter X antall år i drift, transistoer som lekker og feiler, årsakene kan være så mangt. Høres ut som garanti/reklamasjonssak. Hvis du har prøvd den på en ellers fungerende kabel/utgang, så er det nesten garantert skjermen..

Lenke til kommentar

Hei

Hvor gammel er skjermen din?

Det er et vanlig problem at kondensatorene på power kortet tørker ut og gir deg den feilen du opplever.

Hvis du ikke har garanti kan du åpne skjermen og lese av hva powerkortet heter også kjøpe det på ebay.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1380946

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Power+Board+S24B350&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=Power+Board+S24B350&_sacat=0

 

det er ikke så vanskelig å bytte kortet, det værste er å åpne plastdekslet rundt skjermen pent ;)

 

Håper du ble litt klokere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...