Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Internett henger ikke helt med i svingene.


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen,

 

Jeg har et problem som har begynt å gå meg på nervene, og håper virkelig at noen kan hjelpe meg.

Det har seg slik at internettet mitt ikke funker helt som det skal på pcen min. Vis jeg f.eks går inn på vg.no må jeg gjerne trykke "F5" og reloade siden et par ganger før den faktisk henter inn hele vg. Det samme gjelder for andre sider. Youtube buffrer kanskje 10 sek, så stopper den. Og den sliter gjerne med å la meg se filmer generelt. Uavhengi av kvalitet og lengde, virker det ikke som om den vil buffre skikkelig. Laster jeg ned en fil, som f.eks en patch eller lignene laster den ned kanskje 5-6mb, så stopper det fullstendig opp og jeg må gjerne avbryte og gjør det igjen for at den skal få ned hele filen. Når den først da "tar tak" har den helt super hastighet.

 

Streaming av HD materiale gjennom netflix har jeg såvidt jeg kan huske ingen problemer med. Og i enkelte situasjoner laster jeg gjerne ned med rundt 2-3mb/s uten problem.

 

Jeg har letet og googlet en hel masse på internett etter svar, men har ikke funnet noe som har hjulpet meg til nå.

 

 

Ting jeg har prøvd:

*Slettet cookies og cache.

*Prøvd forskjellige nettlesere. (chrome og firefox)

*Oppdatert driver til nettverkskortet.

*Prøvd forskjellige rutere. Først en Netgear av en sort. Nylig kjøpte jeg en ASUS RT-AC66U 11AC N1750 Router som bør være mer en god nok.

*Oppdatert firmware på router

*Prøvd på en annen pc.Dvs fruen sin macbook. Der funket alt perfekt. Youtube lastet inn hele filmen på kanskje 2 sek.

*Slettet hele antivirus programmet mitt. ESET NOD32 smart security 6.

 

Ingenting av dette ser ut til å ha gjort noe som helst. Og jeg er i ferd med å gi opp.

Til info sitter jeg med en laptop av typen ASUS G53SX, ruteren er som nevnt av typen ASUS RT-AC66U 11AC N1750 og jeg har bredbånd fra lyse fiber med hastighet på 25/25Mbit. Nettverkskortet heter så mye som Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter.

 

Håper virkelig noen kan sende meg videre i riktig retning. Og trengs det mer info er det bare å spør.

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er endel som sliter med trådløsnett på denne datamaskinen.

 

Tipper problemet er relatert til trådløsdriver eller strømsparing. Det lønner seg å slå av strømsparing på nettverkskortet for å se om det hjelper. Har også sett tråder der oppgradering av BIOS har hjulpet.

 

Noen tips her: http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&p=3&m=N53SV&s=252&hashedid=Gjsm3Kp4pjz9iJM1&os=&no=1773

Lenke til kommentar

Slo av strømsparing på nettverkskortet og det kan faktisk virke som om det har gjort trikset. Har ikke merket noe tull på vanlig nettsider og youtube laster inn hele filmen i rimelig greit tempo. Skal teste videre litt videre, men dette ser jo faktisk mer lovende ut en alt annet jeg har prøvd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...