NoviKaNa Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har behov for å sende tv-signaler fra vår boks i stuen til 2. etasje, men ønsker å unngå å trekke en kabel. Signalene skal da gå fra vegguttaket, sendes via en sender/mottaker, og inn i en Canal Digital kabel-boks. Aller helst ønsker jeg at man sender signalene fra "media-uttaket" i veggen, slik at jeg slipper å koble boksen til internett trådløst også. Finnes det en slik boks, med rask nok hastighet osv.? Vet man tidligere hadde bokser for vanlige antenne-signaler, men regner med det kreves mer i dag, med HD-overføringer etc.?
TMB Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Ikke det at jeg vet om noe, men kan tenke meg at det er noen krypteringer inne i bildet også siden det er digitale signaler.
Hårek Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Dette er ikke mulig å få til. Utstyret ville dessuten vært utrolig kostbart hvis det hadde vært tilgjengelig. Båndbredden på signalet er svært stort. Kryptering har overhodet ingen betydning i denne sammenheng.
NoviKaNa Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Skrevet 11. februar 2013 Ugh, var det jeg var redd. Men takk for svar! Greit å få det avklart, så kan jeg begynne å fokusere på trekking av kabel i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå