Gå til innhold

Eyefinity setup


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer å skaffe meg et eyefinity setup, har allerede en kickass PC, og en dell ultrasharp 24" skjerm.

Må skaffe meg to flere skjermer og disse må være i 1920x1200 for å matche min nåværende skjerm.

Jeg har et gigabyte 3gb HD 7950 skjermkort. Jeg er ganske sikker på at jeg må skaffe meg et nytt, og bruke et crossfire oppsett, (har kunn plass til 2 GPU, pga PSU rekker kun til 2, motherbo støtter opptil 3).

 

Hvilke skjermkort burde jeg kjøpe, jeg prøver å oppnå et eyefinity oppsett som kan dra battlefield 3 på 5760*1200 og rundt 60 FPS på ultra settings.

 

Har tenkt på ROG ASUS Matrix Platnium HD 7970, men ville høre med noen eksperter først :D

 

Even

Endret av evenfos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og hvorfor så dyr skjerm? jeg tenkte kanskje grensa for og kjøpe 24" havna kanskje på 2000 for de aller råeste men 3500? og du viste at du skulle ha to skjermer? og når en skal ha eyefinity må du ha 3 like skjermer samme produkt altså og samme 3 skjermkort du kan ikke ta et annet da vil dem ikke komunisere så bra ;)

Lenke til kommentar

og hvorfor så dyr skjerm? jeg tenkte kanskje grensa for og kjøpe 24" havna kanskje på 2000 for de aller råeste men 3500? og du viste at du skulle ha to skjermer? og når en skal ha eyefinity må du ha 3 like skjermer samme produkt altså og samme 3 skjermkort du kan ikke ta et annet da vil dem ikke komunisere så bra ;)

 

Fordi IPS-panel gir mye bedre bildekvalitet enn TN ;)

Lenke til kommentar

Skjermen koster 2000 stk, jeg trodde jeg kunne koble sammen en 7950 og en 7970. Hvis jeg kobler alle ledningene fra skjermene i 7970'en og da 7950 ligger ved siden av og gir litt ekstra guffe.

Joda, 7970 og 7950 fungerer i CFX sammen, men det er ofte best å kjøre identiske kort.

 

Har skjermen din displayport?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...