Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Seagate Barracuda 3TB gjør at pcen ikke starter?


Anbefalte innlegg

Har hatt en del småproblemer med min nye pc, mest fordi jeg ikke kan alt for mye om pc.

 

Men jeg støter på et problem når jeg skal starte pcen.

Jeg har følgende disker:

 

Seagate Barracuda 1TB

Seagate Barracuda 2TB

Seagate Barracuda 3TB

 

Det er med den siste disken problemene kommer. Når jeg har den koblet til hovedkortet og skrur på pcen kommer den vanlige Windows oppstarts bildet opp, men det tar lang tid før noe skjer. Og når det først skjer noe kommer det opp at Windows må repareres. Når jeg følger anvisningen skjer det ikke mye, pcen restarter seg og vips tilbake der jeg startet.

Men når jeg kobler ut disken går det ikke mange sekundene fra jeg trykker på start knappen til jeg er inne i Windows.

 

Skal ringe til komplett og høre med dem om det kan være feil på disken, men hadde vært kjekt om noen her inne visste noe mer enn meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv følgende:

  1. Last ned en Linux Live-CD. For eksempel Ubuntu.
  2. Koble fra de to diskene på 1 og 2 gb, slik at 3Gb disken er eneste disk som er tilkoblet.
  3. Sørg for at boot-rekkefølgen er CD først, og deretter harddisk (du trenger egentlig ikke å ha harddisk i lista, men du har neppe mulighet til å velge det bort)
  4. Boot opp med Linux. Se om du kan få formattert disken fra Linux om du klarer å få maskinen til å starte opp da.

Lenke til kommentar

Skjønner at jeg burde opplyse om mer :)

 

Bruker en 120 gb SSD disc til Windows. (64bit)

 

På mitt HK er det 4 SATA tilkoblinger, pluss 2 hvite tipper dette er 6 gb/s og to brune. Har hatt 3TB koblet til de hvite pluggene med kabel som står 6gb.

Er et Asus Sabertooth z77 HK jeg bruker

Endret av kasernen
Lenke til kommentar

Jeg har nå koblet ut alle diskene og har bare min SSD disk med Windows og min 3tb disk koblet til. Pcen starter i reparasjonsmodus og tilbakestiller seg til når den sist virket. Loading bildet kommer, og pcen blir svart. Pluss at nå er disken koblet til en 3gb port. Kommer også opp at windows ran into a problem og så blir skjermen svart igjen.

Lenke til kommentar

Da er jo spørsmålet hvilken BIOS versjon har det hovedkortet ditt? Vil ikke påstå at siste versjon vil løse dine problemer, men det er verdt et forøsk. Siste versjon er 1805 fra 10. januar i år.

 

Installerte nyeste BIOS drieverne men hjalp ikke mye. Jeg snakket med komplett og de ba meg sende inn disken så skal de sjekke den. Håper de løser saken og hvis ikke får jeg bare annskaffe meg en annen type disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...