Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo i kollektiv er ubehagelig


Anbefalte innlegg

Jeg flyttet forrige sommer inn i et kollektiv, på grunn av studier. Desverre viste den ene beboeren seg å være lite trivelig.

 

Vi var først 4 her da jeg flyttet inn. En mann, og to andre jenter, og meg(også jente). Mannen i kollektivet flyttet ut, og da begynte en av jentene å oppføre seg annerledes. Hun begynte å skjelle meg ut, plutselig og uventet. En gang reiste jeg hjem til min hjemby, for å besøke min familie. Da jeg kom tilbake fikk jeg kjeft for at jeg ikke hadde kjøpt do papir mens jeg var borte.

Jeg kjøpte masse dopapir, og det ene og det andre som manglet. På kveldene blir jeg plaget av at denne jenta har høylydt sex med gutter. Den ene gangen var det på en natt fra torsdag til en fredag, og da var det lyd fra klokken 23.00 til 05.00. Jeg hadde en eksamen derpå, så dette var veldig ubeleilig. Dette har da pågått en stund. Hun har også ville fester i bygningen, hvor gjestene hennes har forsøkt å ta seg inn på mitt rom. Tydelig fulle. Dagen etterpå ser det helt forferdelig ut i hele leiligheten, og vasken er full av ølflasker og glass. Dette blir ikke gjort noe med før et par dager etter hun har hatt festene sine.

 

Etter å ha blitt forlovet spurte jeg huseier om min kjære kunne flytte inn på mitt rom i dette kollektivet. Det er et stort rom, egentlig en stue. Som er ment for mer enn en person. Dette er huseier positiv til. Han sa jeg måtte snakke med de andre beboerene og høre om dette var greit for dem. Men, da ser det ut til at denne jenta som skaper mye trøbbel ikke synes det er greit. Jeg sa at han skulle flytte inn, og spurte da om det var noe problem. Da fikk jeg så det haglet. Fikk høre at hun ikke ville se noe kjærestepar der, og at hun ikke gadd flere mennesker. Jeg er veldig stille av meg forøvrig, studerer, og arbeider store deler av dagen. Hun har besøk hele tiden, ville fester, og stadig elskere på besøk. Jeg har overlevd dette i lang tid nå, og huseier er informert om dette.

 

Etter å ha vært på ferie i to uker kom jeg hjem til at sluket var helt tettet, med oversvømmelse, og på kjøkkenet var varmen skrudd av. Det var frostrøyk i rommet. I kontrakten står det tydelig at varmen ikke må skrus av av hensyn til rørene. Så jeg fikk det ganske hektisk med å ordne dette.

 

Jeg ønsker nå at min forlovede flytter inn, men har denne leieboeren noen rettigheter i denne sammenhengen? Leiekontrakten min går ikke ut før etter neste sommer. Er det noen som har noen gode råd? Bør jeg regne med å finne et nytt sted? Hva slags rettigheter har huseier?

 

Denne leieboeren har visst historie på seg i å lage trøbbel for andre beboere forøvrig.

 

Mulig det er litt feil kategori, men visste ikke hvor jeg skulle poste. Beklager det isåfall. :)

Endret av Vix6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

hvis hun er så ille som beskrivet her ville jeg snakket med de andre i kollektivet og hørt hva de synes. ville også involvert huseier i saken, og lagt fram saken ryddig og ordentlig

Lenke til kommentar

Dette hørtes ut som en helt forferdelig jente. Det er ikke alltid lett å flytte inn med ukjente. Noen ganger har man flaks, mens andre ganger har man skikkelig uflaks.

Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor du vil ha samboeren din inn i dette miljøet? Hadde det ikke vært bedre dersom du flyttet inn til ham, eller at dere fant dere et helt nytt sted å bo?

I alle fall ville jeg tatt en prat med de andre jentene i leiligheten for å høre hva de mener om denne bitchen, og om de synes det er like irriterende. Hvis dette er tilfelle kan dere jo alle tre snakke med henne?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hørtes svært uheldig ut, hadde hørt med utleier hva du/dere kan gjøre med vedkommende. Folk som ikke kan respektere resten av kollektivet, bør helst ikke bo i et kollektiv i det hele tatt. Jeg var heldigvis heldig med mitt kollektiv i Oslo, hvor det eneste problemet vi hadde var en som ikke vasket pannene sine, og la de i skapene med andre panner, og han røyka hasj. Fikk han ut til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...