Gå til innhold

[Løst] samsung 7 gamer eller asus g75


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til og velge her... hva er egentlig best?

Noen som har en av disse, så kom med innspill!

 

Har du peiling så sleng inn svar da!!! litt dårlig tid her.... :) står mellom disse 2 maskinenne....så kan en familiefar spille i stua også!! :)

 

 

ASUS G75VW 17.3" FHD Matt i7-3630QM 2.4-3.4GHz GTX670M-3GB 8GB(4GBx2) 750GB DVDSM WLAN CAM BT USB 3.0 8 cell W8-64 Black

 

Samsung 7 Gamer

Prosessor Intel® Core? i7-prosessor 3610QM (2,3 GHz, 6 MB L3 Cache)

Grafikkprosessor NVIDIA® GeForce® GTX 675 M

Grafikkminne 2 GB GDDR5

 

HDD 1,5 TB S-ATA II harddisk (7200 RPM, 750 GB x 2) med ExpressCache 8 GB

LCD 17,3" SuperBright 400 nit FHD LED-skjerm (1920 x 1080)

Bluray spiller, HDMI utgang +++++

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ... det man kan si er at Samsungen har et litt kraftigere grafikkort, og vil derfor være bedre for spilling. Når det gjelder resten er de likeverdige, men jeg kan ikke uttale meg om generell bygge- og materialkvalitet. Men jeg vet at Asus G75 er helt ok på det området, og at den har litt mindre viftestøy når den må arbeide på spreng enn de fleste andre laptoper med såpas kraftig hardware.

Jeg vet ikke stort om Samsung'en, men på papiret har den best ytelse for spilling.

Lenke til kommentar

Vel ... det man kan si er at Samsungen har et litt kraftigere grafikkort, og vil derfor være bedre for spilling. Når det gjelder resten er de likeverdige, men jeg kan ikke uttale meg om generell bygge- og materialkvalitet. Men jeg vet at Asus G75 er helt ok på det området, og at den har litt mindre viftestøy når den må arbeide på spreng enn de fleste andre laptoper med såpas kraftig hardware.

Jeg vet ikke stort om Samsung'en, men på papiret har den best ytelse for spilling.

Takker ....men har ikke asusen bedre skjermkort med 3 gb?

Lenke til kommentar

Det er skjermkortmodellen som teller. Minnestørrelsen sier veldig lite om ytelsen - annet enn at stort minne er kjekt å ha hvis man for eksempel skal spille over flere skjermer, med en total veldig høy oppløsning.

 

Et par lenker:

GTX 670M

GTX 675M

 

Nedover på sidene der finner du gjennomsnittlig fps i en rekke forskjellige spill, ved forskjellige grafikkinnstillinger - så kan du sammenligne kortene selv. Jeg vil vel påstå at det i det store og hele ikke er absolutt avgjørende for valget - kommer an på pris og sånt, vet du.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er skjermkortmodellen som teller. Minnestørrelsen sier veldig lite om ytelsen - annet enn at stort minne er kjekt å ha hvis man for eksempel skal spille over flere skjermer, med en total veldig høy oppløsning.

 

Et par lenker:

GTX 670M

GTX 675M

 

Nedover på sidene der finner du gjennomsnittlig fps i en rekke forskjellige spill, ved forskjellige grafikkinnstillinger - så kan du sammenligne kortene selv. Jeg vil vel påstå at det i det store og hele ikke er absolutt avgjørende for valget - kommer an på pris og sånt, vet du.

Asusen får jeg ny for kr 9999 og Samsungen 6 måneder gammel for kr 8000....

Grunn til jeg spørr, er att jeg ikke har peiling..... men erfarer att jeg har maskinen noen år extra om jeg kjøper en slik en i stedet for en til 6000kr.... dessuten kan man sikkert spille alt nytt en stund ??

Takker til deg som svarer:) setter stor pris på det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...