Gå til innhold

Minne til Asus A7N8X Deluxe ?


oth

Anbefalte innlegg

Jeg har/hadde et MSI K7N2 Delta hovedkort, og har hatt problemer med ulike minneprodusenter. Fikk bare minnefeil når jeg brukte TwinMos eller Eon Apacher, og måtte skru ned hastigheten på minnet fra CL2 til CL3 for at maskinen skulle fungere (dvs. for at den ikke skulle låse seg).

Komplett.no sa at de bare kunne garantere at dette MSI hovedkortet støttet visse brikker fra Crucial :(

 

Vurderer derfor å kjøpe et Asus A7N8X Deluxe hovedkort. Er det noen som vet om det går greit å bruke følgende minnebrikker på dette kortet samtidig: Eon Apacher 512MB PC2700 CL2 og TwinMos 512 MB Pc2700 CL2? Dvs. jeg lurer egentlig på om ASUS har noen begrensninger på hvilke minneprodusenter de støtter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...]ellers så er vel twinmos m/winbond 3200 det beste minne kjøpet til disse kortene.

Jasså? Sier hvem?

Jeg kjører Geil Golden Dragon 3200, og det er ingen RAM brikker som klarer å kjøre bedre timings. Mange som klarer å kjøre like timings, men ingen klarer bedre.

 

Forøvrig er ASUS sitt hovedkort veldig bra. Ville valgt det eller NF7 2.0. Bare ikke kjøp non-deluxe versjon av A7N8X, dvs. A7N8X-X, for det har ikke dual channel.

Lenke til kommentar
[...]ellers så er vel twinmos m/winbond 3200 det beste minne kjøpet til disse kortene.

Jasså? Sier hvem?

Jeg kjører Geil Golden Dragon 3200, og det er ingen RAM brikker som klarer å kjøre bedre timings. Mange som klarer å kjøre like timings, men ingen klarer bedre.

 

Forøvrig er ASUS sitt hovedkort veldig bra. Ville valgt det eller NF7 2.0. Bare ikke kjøp non-deluxe versjon av A7N8X, dvs. A7N8X-X, for det har ikke dual channel.

 

Vel, Får man Bh-5 brikker (jeg drepte mine:/) så er de nok det beste du får, høy klokke frekvens, lave timings. Har MrMarbles testet "T med W brikkene"?

 

Asus sitt kort er faktisk ikke så værst nei, om man ser bort fra at dette kortet ikke akkurat er noe selvskreven Overklokkings kort. Har det selv, men skulle ønske jeg kjøpte meg Abit kortet, da hadde jeg kunne brukt disse golden dragon 3500 fult ut.

 

MrMarbles, "sorry" for at jeg ga min mening til tråd starter da:( det var ikke meningen og såre følelsene dine eller noe. *trøste MrMarbles*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...