Gå til innhold

Pizzabud, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei, tenker å skaffe meg en ekstrajobb som pizzabud i Bergen og omegn. Lurer derfor på hva jeg kan forvente i lønn (er i 20-årene), og om det er vanlig at timelønn går på tariff eller provisjon. Hvilke arbeidsoppgaver kan forventes utover kjøring? Tipser kunder godt? Hvordan var arbeidsmiljøet der du jobbet/jobber?

 

Mener å huske at det forventes at man har hatt førerkort i minst 2 år ved innsending av søknad. Er dette noe de fleste bedriftene har satt som et absolutt krav?

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, tenker å skaffe meg en ekstrajobb som pizzabud i Bergen og omegn. Lurer derfor på hva jeg kan forvente i lønn (er i 20-årene), og om det er vanlig at timelønn går på tariff eller provisjon. Hvilke arbeidsoppgaver kan forventes utover kjøring? Tipser kunder godt? Hvordan var arbeidsmiljøet der du jobbet/jobber?

 

Mener å huske at det forventes at man har hatt førerkort i minst 2 år ved innsending av søknad. Er dette noe de fleste bedriftene har satt som et absolutt krav?

 

Takk for svar. :)

Vet dessverre lite om pizzabud i Bergen men vet bare egentlig om hvordan det er lokalt her jeg bor.

Grunnlønn 150 kr timen

Er bare kjøring av pizza jobben går ut på så langt jeg vet også ta betalt for dem

2år med lappen tror jeg praktisereres av de store kjedene usikker på de lokale.

Lenke til kommentar

Hei, tenker å skaffe meg en ekstrajobb som pizzabud i Bergen og omegn. Lurer derfor på hva jeg kan forvente i lønn (er i 20-årene), og om det er vanlig at timelønn går på tariff eller provisjon. Hvilke arbeidsoppgaver kan forventes utover kjøring?

 

Jeg jobber som pizzabud (ved siden av annen jobb), og jeg gjør mer enn Mr. Duklain. Jeg jobber for en av de større pizzakjedene i landet, men arbeidsoppgavene til sjåførene varierer fra restaurant til restaurant. Her jeg jobber har vi blant annet ansvar for å smøre pizzafat (de fatene pizzaene stekes i) og sette nye bunner, men jeg vet at det ikke er slik i alle andre restauranter. Vi får lønn etter tariff, ikke provisjon.

 

 

Tipser kunder godt?

 

Det varierer. Noen dager kan jeg gå hjem uten tips, mens andre dager (som oftest i helgene eller på «spesielle» dager) kan jeg få flere hundre kroner. Det er ingen tipsekultur i Norge som i blant annet USA, så ikke begynn i en slik jobb med håp om å tjene deg rik på tips.

 

 

Hvordan var arbeidsmiljøet der du jobbet/jobber?

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er i andre restauranter, men her jeg jobber er miljøet fantastisk!

 

 

Mener å huske at det forventes at man har hatt førerkort i minst 2 år ved innsending av søknad. Er dette noe de fleste bedriftene har satt som et absolutt krav?

 

Det ble ikke nevnt da jeg ble ansatt, men det kan skyldes at jeg har hatt førerkort i langt mer enn to år.

 

 

Hvor lange vakter har du?

 

Lengden på vaktene varierer. På hverdager jobber vi så lenge vi har utkjøring (15 til 23), mens i helgene er vi flere sjåfører så arbeidstid varierer. Det kommer også an på hvor mye det er å gjøre. Vi stenger 23 (24 på fredag og lørdag), og hvis det kommer inn en kjøring 2259 må vi fortsatt kjøre. Hvis vi er «uheldige» kan kjøringen ta en halv time, og da blir det seint før vi kan gå. Men alle kunder får like god service, selv om de bestiller ett minutt før stengetid. :)

Lenke til kommentar

Overtid får du regner jeg med?

 

Det virker som en helt grei jobb å være pizzabud, og jeg trenger pengene så det kan godt hende jeg sender inn en søknad til en eller flere av de store kjedene, etter å ha møtt opp og snakket med ledelsen i den aktuelle restauranten.

 

Takk for svar forresten. :)

Endret av Stereotypisk bergenser
Lenke til kommentar

Overtid får du regner jeg med?

 

Jeg vet ikke om det er likt hos alle kjeder og restauranter, men hos oss får du fast timelønn under prøvetiden på et par-tre måneder. Hvis du vil fortsette i stillingen etter prøvetiden får du høyere lønn og ymse tillegg.

 

 

Det virker som en helt grei jobb å være pizzabud, og jeg trenger pengene så det kan godt hende jeg sender inn en søknad til en eller flere av de store kjedene, etter å ha møtt opp og snakket med ledelsen i den aktuelle restauranten.

 

Do it! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...