Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

i5 3570K underpresterer (100% usage/load)!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokker ikke ned ved 100% load uten grunn. Med den kjøleren du har til cpu skal det godt gjøres å samle støv også. Har både den og nh d14. Kjørt cpu'n på 100% 12 timer i strekk, med overklokk. Min klokker jo ikke ned...

 

Hør litt rundt med andre som kjører sli og 120hz skjerm

Endret av otl
Lenke til kommentar

Den CPUen er for svak til å utnytte det fulle potensialet til 2x GTX 670 i Battlefield 2.

 

tror man kan se det i cpuZ, men er ikke sikker på om den oppdaterer seg hele tiden

Sist jeg sjekket målte CPU-Z hvor lang tid noen instruksjoner bruker i CPUen på å estimere frekvens, derfor ligger målingene heller ikke stabilt. Denne målingsteknikken blir mindre presis til mer last det er på CPUen.
Lenke til kommentar

Når du ligger på 100% load, hva er det som tar 100%?

F.eks når du kjører BF3, er det BF3 som tar 95-100%?

 

Det er BF3 som tar 100% ja (på alle cores).

 

Snakket med en HW guru på jobb i dag, han var enig med flere av dere om at jeg ikke bør nå de temperaturene jeg gjør med den kjøleren jeg har på en std i5. Jeg skal gjøre et forsøk i dag på å ta av kjøleren, gjøre den rein for støv og gammel kjølepasta. Smekke den på igjen med ny kjølepasta.

 

Om den fortsatt når samme temperaturer... så får jeg vel kanskje bare sende inn igjen CPU til nettbutikken hvor jeg kjøpte den.

 

Kjørte ocbase sin cpu test, kjørte en time uten error eller feil. Det eneste litt merkelige jeg så på output var en drop i frequencies fra 3400mhz til -1mhz (og rett opp igjen på 3400) med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...