Gå til innhold

Er Siba norge trygg/stabil bedrift?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg får opp treff for Siba i prisjakt på noen produkter jeg er interessert i, men jeg kjenner ikke bedriften særlig godt. Er denne bedriften å regne som økonomisk stabil? Det aller viktigste for min del er at de ikke går konken innen 5 års reklamasjonsperioden da jeg annser det som viktig å ha denne sikkerheten for større kjøp.

 

Kan det stemme at Siba er svenkt selskap som bar ei nyere tid har gått inn i det norske markedet eller noe sånt? Navnet synes jeg nemmelig å erindre så vagt... men jeg har aldri handlet noe der før.

 

Takker for alle tilbakemeldinger.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt med det. Siba på Alexander Kiellands Plass la nettopp ned med begrunnelsen at lokalene var for dyre, men vet ikke om det ligger noe mer bak det enn det. Litt kjedelig, fordi de har til tider ganske gode priser på elektronikk.

 

Det blir med kjøp på nett for min del uansett - og det er vel snakk om at dette er en kjede right? I så fall så må jo hele selskapet ryke for at det er relevant.Takker for infoen og setter pris på mer dersom andre der ute kjenner til noe :)-StigmaHmm familiebedrift siden 1951 sier de selv... Hvis det faktisk stemmer så er vel det som et godt tegn på stabilitet å regne - selv om ingenting er sikkert i disse dager selvfølgelig.-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Kunne høre inne mellom at folk hadde vært å handlet på siba, før, men hører ikke siba i mine ører når jeg spør hvor de har handlet nå lenger. Tror det går litt dårlig med de her til lands. Hvis de legger ned butikker er det ikke for at lokalene er for dyre, dette skyldes jo selvfølgelig mangel på kunder.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mer så virker det som de driver fremdeles mye med fysiske butikker, men jeg tror ikke de har noen butikk i Bergen så da forklarer det vel hvorfor jeg bare har sett navnet i ny og ne på reise.

 

I følge denne artikkelen:

http://www.idg.no/computerworld/article155209.ece

så virker det som de var i god form da ihvertfall, og de skal nå ha eksistert i norge i 13år, hvilket jeg anntar må regnes som et sunnhetstegn. Hva som har hendt på de siste par årene dog aner jeg ikke. Hva skjedde med butikken på Sandvika storsenter i Oslo? Er den der fremdeles?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mer så virker det som de driver fremdeles mye med fysiske butikker, men jeg tror ikke de har noen butikk i Bergen så da forklarer det vel hvorfor jeg bare har sett navnet i ny og ne på reise.

 

I følge denne artikkelen:

http://www.idg.no/computerworld/article155209.ece

så virker det som de var i god form da ihvertfall, og de skal nå ha eksistert i norge i 13år, hvilket jeg anntar må regnes som et sunnhetstegn. Hva som har hendt på de siste par årene dog aner jeg ikke. Hva skjedde med butikken på Sandvika storsenter i Oslo? Er den der fremdeles?

 

-Stigma

 

Hei Stigma,

 

Det stemmer at vi ikke har en fysisk butikk i Bergen, ennå.

 

Siba er et familie eit selskap som startade 1951 i Göteborg i Norge öppnade vi vår första butikk på Furuset 2000.

 

Du kan handla från oss via www.siba.no och våra varor sänds från vår butik i Oslo.

 

Hilsen

Peter

Kategorisjef Siba Norge

Endret av petercarl
Lenke til kommentar

Siba har butikk her (Kvadrat/sandnes), og er godt fornøyd med dem. God kundeservice i butikk og ved service, bedre enn lefdal/elkjøp og mye bedre enn expert. Eneste fysiske elektrobutikken som har gitt meg bedre service og gode svar i butikk var elprice.... som gikk konk for en tid siden. Mulig god kundeservice = dårlig økonomi? :p

 

Økonomimessig vet jeg lite om bedriften.

Lenke til kommentar

Siba har butikk her (Kvadrat/sandnes), og er godt fornøyd med dem. God kundeservice i butikk og ved service, bedre enn lefdal/elkjøp og mye bedre enn expert. Eneste fysiske elektrobutikken som har gitt meg bedre service og gode svar i butikk var elprice.... som gikk konk for en tid siden. Mulig god kundeservice = dårlig økonomi? :p

 

Økonomimessig vet jeg lite om bedriften.

Jeg likte også elprice, eneste av kjede med fysisk butikk jeg hadde sansen for ;) Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hold dere unna Siba i Trondheim. Var der i forbindelse med en reklamasjonssak, men maken til ekle/sleipe typer å ha med å gjøre på dataavdelingen har jeg aldri opplevd.

Kom ingen vei selv om jeg visste 110 % at jeg hadde krav på å få reklamert på varen.

Kommer aldri til å sette mine ben i en Sibabutikk.

Lenke til kommentar

Hold dere unna Siba i Trondheim. Var der i forbindelse med en reklamasjonssak, men maken til ekle/sleipe typer å ha med å gjøre på dataavdelingen har jeg aldri opplevd.

Kom ingen vei selv om jeg visste 110 % at jeg hadde krav på å få reklamert på varen.

Kommer aldri til å sette mine ben i en Sibabutikk.

 

Nytter ikke hva du selv tror. Det er hva det gjelder, og hva reglene sier om det som betyr noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...