Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kutter strøm til USB porter


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en PC brukt som tilsynelatende virket meget bra og har gjordt det i 5 måneder etter kjøp.

 

Men nå i nyere tid har det oppstått et problem.

 

 

Hvis PCen er på i +-5 timer så kan det virke som om den kutter strøm til USB porter.

 

Jeg kan sitte å game eller bare surfe på nett så slutter mus, tastatur og headsett å funke. jeg må da slå av PCen manuelt. for å få tilbake tastatur osv.

 

Det samme skjede med LAN porten min og så jeg mistet nett. feilmeldingen jeg fikk da var at det ikke var tilkoblet kabel.

 

Jeg lurer da altså på hva dette kan skyldes?

Hardware feil?

Eventuelt hvilket hardware som må byttest?

 

Spesifikasjoner:

  • OS: Windows 7 ultimate x64
  • Hovedkort: MSI P67A-GD65
  • PSU: Chieftec Super series 650w
  • Skjermkort: GeForce GTX 570
  • RAM: Corsair Vengeance DDR3 4GB
  • CPU: Intel COre i7 quad 4GHz
  • OS HDD: WD Caviar Black

Hvis det er ønskelig med mer info så bare spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. USB greia, har du vært inne i kontrollpanel -> strømalternativer -> endre planinstillinger -> endre avanserte strøminstillinger -> usb instillinger -> instilling for selektiv USB-deaktivering? I tillegg gå til kontrollpanel -> enhetsbehandling -> ekspander USB-kontrollere, velg USB-root hub høyreklikk og velg fanen for Strømstyring og fjern evt. krysset fra "tillat datamaskinen å bla bla.."

 

Edit: Videre fra det, prøv en etter en å bruke en annen mus, et annet tastatur etc. En defekt enhet kan også være årsaken, selv om enheten fungerer som den skal ellers.

 

Men, er det ALLE portene? Og fungerer det å plugge ut og inn, eller må maskinen restartes?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...