Gå til innhold

[Løst] kjøp av HD 7970. hvilken produsent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen på standard 925mhz og Ghz "edition" blir da ingenting. Den eneste forskjellen er at du må gjøre det selv.

 

Når det gjelder produsent, så er det mange som vil ha en kjøler som ikke bråker like mye som referansekjøleren til ATI.

 

Personlig bryr jeg meg ikke om det, så jeg gikk for det billigste jeg fant da jeg kjøpte. Gigabyte med referansekjøler :)

 

Den bråker selvsagt noe mer, men det er ikke noe jeg merker mye til.

 

Skal du kjøpe et kort nå, kan vel dette kortet hos komplett være kurrant: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654

 

Ferdig "overklokket" er det også siden det er Ghz-utgaven.

Lenke til kommentar

Tja, det er jo ikke snakk om stor prisforskjell på et vanlig 7970 og et 7970 OC. F. eks er prisforskjell mellom Gigabyte 7970 og 7970 OC kun 4 kr. For Asus sin del er det snart om 24 kr, så vet ikke om det er noen vits å styre med overklokking selv når det er så liten forskjell.

 

Asus ROG Matrix Platinum koster 3410 kr (klokke frekvens 1100 MHz), det "vanlige" 7970 koster 130 mindre. Asus, Gigabyte, Zotac og MSI lager alle gode kort, holder vel en liten knapp på Asus når det gjelder kvalitet, men dette er smak og behag. Og så har du EVGA også.

 

Forskjell mellom fabrikk overklokket og selv klokking er vel at ryker kortet, så har du garanti på et fabrikant overklokket kortet, er litt usikker på hvordan saken stiller seg hvis kortet ryker når du selv overklokker det.

Lenke til kommentar

Glemte selvsagt hastighet på ram. Noen Ghz-edition kort har også noe høyere hastighet på ram.

 

Mitt kjører på 925mhz på kjerne og 5500mhz på ram. OC-utgavene kjører ofte 1000Mhz på kjerne og 6000mhz på ram.

 

Selv har jeg ikke prøvd overklokking av ram.

 

Garantiproblematikken blir noe "gråsonen" siden dette gjøres gjennom software, er ikke mulig for noen nettbutikker å oppdaget dette.

Endret av erikstein
Lenke til kommentar

Du får jo Gigabyte's radeon 7970 OC edition til under 2800 kr på dustinhome.no

 

Bra kort med windforce 3 kjøleren. Eneste negative er at volten er låst ettersom jeg har forstått det, og du ikke kan pushe kortet til mer enn rundt 1100 core og ca 6400 på minne.

 

Er vel en mulighet å flashe bios til en ulåst, men da ryker vell garantien vil jeg tro.

Endret av Snotty
Lenke til kommentar

Tror nok jeg hadde satset på Gigabyte kortet. Det har "Windforce" kjøler som er stillegående, er ikke helt sikker på hvor stille Vapor kjøleren er på Sapphire kortet. Ellers er det ikke så mye forskjell på kortene, Sapphire kortet kjører med 50 MHz høyere core hastighet, har ikke så helv... mye å si.

Lenke til kommentar

Hei hei.

 

Jeg har tenkt å gå for kortet. Men lurer på hvilken produsent er bra. Samtidig økonomisk.

 

Hvis jeg kjøper vanlig 7970 og overklokker det til 1000 mhz. Hva blir forskjellen på det og en Ghz fabrikantoverklokket?

 

Kjøp Gigabyte sin Windforce serie. Jeg har et HD7950WF3som kjører på 1050Mhz "stille" og 1100Mhz stabilt.

 

Jeg har ikke problemer med å stille volten, bruker MSI afterburner. Kjører 1.100v, 1050 eller 1100 mhz core og 1300mhz minne

 

Ser på denne skjermdumpen (litt gammel) at jeg kjørte en stund 1125 / 1050 / 1350. Men i dag bruker jeg 1100 / 1050 / 1300

Endret av Irathi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...