Gå til innhold

Vannkjølt GTX590 + i7 980X + Aquaero 5 LT viftestyring


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fjernet 90 graders plast-vinklene på tanken (returvann) + pumpeutgangen, og klippet litt metall slik at pumpen ikke støter på unødvendige hindringer den første halvmeteren. Fikk noe bedre flow, som gjorde at temperaturen på CPU gikk ned litt. Men temperaturen på GPU er den samme.

 

Har også montert relekontakt på Aquaero'en, parallelt med power-knappen på kabinettet. Aquaero er nå innstilt til å gi akustisk advarsel dersom temperaturen på CPU, GPU1, GPU2 eller HK oppnår 58 grader. Dersom temperaturen overstiger 62 grader, aktiveres releet og slår av PC'en :)

Lenke til kommentar

Du kan godt sette terskelen høyere enn 62 grader. Ingen problem å sette den til 70 grader. Hos meg har jeg auto skru av pc'en hvis noe går over 80 grader.

 

Takk for svar. Skjermkortet tåler visst over 100 grader (var 95 på luft), så den er grei, men har vært usikker på prosessor og hovedkort.

 

Da har jeg justert terskelen på skjermkort til 95 grader og prosessor / hovedkort til 70 grader før releet reagerer. Greit med litt input på dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...