Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinvare går - intet skjermbilde, ingen tastaturlys.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har en stasjonær pc som har stått lagret over lengre tid (~8 måneder). Denne fungerte godt før den ble pakket bort. Det skal riktignok nevnes at jeg ikke ga klare nok instruksjoner til dem som lagret maskinen - slik at denne har stått i en meget kald, uisolert, kjellerbod.

 

Hendelsesforløp:

  1. Koblet til mus, tastatur, skjerm og strømkabel og forsøkte å starte maskinen opp - viftene og harddiskene begynte å svive, uten skjermbilde (POST-screen) og uten tastaturlys.
  2. Maskinen ble slått av ved å holde inne på-knappen, hvorpå jeg forsøkte å starte den på nytt.
  3. Maskinen går nå inn i en 2-sekunders bootloop, uten POST-screen og uten tastaturlys.
  4. BIOS-batteri blir plukket ut, maskinen tømt for strøm, deretter blir batteriet satt inn igjen.
  5. Alle kabler på HK står i.
  6. Maskinen starter nå som i pkt. 1.
  7. Plukker ut alle bortsett fra 1 minnebrikke (hadde 3 i flex-konfig).
  8. Ny oppstart foretas - samme resultat som pkt. 1 og pkt. 5.

 

Jeg har intet on-board skjermkort, kun dedikert, så jeg har ikke fått testet om det er skjermkortet det er noe galt med. Videre er skjermen testet på VGA på en bærbar - skjermen fungerer.

 

Må jeg innse at noe har tatt kvelden, eller har noen en lur løsning?

Endret av exonum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv en og en ram brikke av gangen, for og se om en brikke er død.

 

Sjekk etter bøyde/brekte "pinner" på hovedkortet.

 

Prøvde en og en ram brikke, og fortsatt gikk ikke problemet bort. Deretter så jeg på pinsene, og prøvde å presse litt på skjermkortet i tilfelle det hadde gått ut av slotten sin. Jeg kjente ingen bevegelse i kortet - men det løste problemet!

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...