Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-w7DZlO15

Synes du virkelig moren fortjener, som en uskyldig part i saken, å lide for farens feilgrep? Nei.

 

Det er snakk om å få vite sannheten. Synes du moren fortjener å leve på en livsløgn? Tror du hun virkelig hadde ønsket å være sammen med faren, når du selv sier at moren vil lide av å få høre det? Moren fortjener bedre enn å være sammen med en slik person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om å få vite sannheten. Synes du moren fortjener å leve på en livsløgn? Tror du hun virkelig hadde ønsket å være sammen med faren, når du selv sier at moren vil lide av å få høre det? Moren fortjener bedre enn å være sammen med en slik person.

Du har helt rett.
Lenke til kommentar

Er ikke ditt valg å ta. Du gjør ingenting. La faren din gjøre som han vil.

 

Ikke bland deg inn. Det er deres liv, ikke ditt.

 

LA FAREN DIN GJØRE SOM HAN VIL? Er du virkelig seriøs med meg??

 

Tja, religiøse lever jo også i en livsløgn men de har det jo finfint for det

Jeg er religiøs og jeg mener at jeg ikke lever på en lisvløgn. Hvordan vet at du at gud ikke finnes?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg far selv, og hvis det hadde vist seg at mor til mine barn har vært en løgner og en person som jeg (vi) hele livet har lært barna til ikke å være, så syns jeg de bør si det. De skal naturligvis slippe å holde på en slik hemmelighet, for det er en stor belastning som er unødvendig at de skal trenge å holde på. Samtidig bør en familie kunne stole på hverandre og ikke være redd for å si sannheten.

Bryter en/flere denne tilitten, så bør denne bli konfrontert.

 

Det får være opp til mor (å far) å finne ut av hvordan de vil gjøre det framover.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bare sånn at det er nevnt så blir faktisk hele familien ødekagt hvis du sier noe. Tenk litt på lillesøster som kommer til å få traumer resten av livet når mor kollapser

Så dere mener at faren skal bare ha ligge med en annen dame og lyve hele tiden. Hadde dere likt det?

 

Nå er jeg far selv, og hvis det hadde vist seg at mor til mine barn har vært en løgner og en person som jeg (vi) hele livet har lært barna til ikke å være, så syns jeg de bør si det. De skal naturligvis slippe å holde på en slik hemmelighet, for det er en stor belastning som er unødvendig at de skal trenge å holde på. Samtidig bør en familie kunne stole på hverandre og ikke være redd for å si sannheten.

Bryter en/flere denne tilitten, så bør denne bli konfrontert.

 

Det får være opp til mor (å far) å finne ut av hvordan de vil gjøre det framover.

 

RIKTIG.

Jeg hadde ikke klart å se min far flørte med en annen og lyve til mamma.

Lenke til kommentar

personlig hadde det ikke brydd meg. tenk å ha samme dama i så mange år. Men min mening har ikke noe å si her. Det er klart at hvis dette har innvirkning på familien så må noe gjøres. Men det virker som det fungerer fint helt til mr.frekkunge begynte å rote i far sine private ting

Hva faen? Unnskyld meg, så du hadde ikke brydd deg om damen din lå med en annen mann bak ryggen din? Synes du han er frekk fordi han hater måten faren hans behandler moren hans på? Endret av Jente96
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det man ikke vet har man ikke vondt av. Tenk litt på det

En dag, på et eller annet vis, vil nok moren oppdage dette. Enten ved en tilfeldighet eller så vet hun nok mer om dette forholdet i dag enn hva hun gir inntrykk av. Er det da stort poeng for guttungen å ruge på en løgn frem til denne dagen, eller bør han vise det ihvertfall er en ekte mann i familien og fortelle henne den rå og brutale sannheten?

Men jeg ville konfrontert faren først og sagt at enten får han fortelle dette selv eller så gjør han det.

 

Ungen(e) vil nok komme over det at foreldrene har gått i fra hverandre etterhvert selv om det er sårt i fra første stund av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal sifra til moren din etter du har samlet nok bevis. Faren din fortjener ikke moren din! Jeg må gi deg litt creds for at du ikke slå han etter at du fant ut. Hvis det var faren min så hadde jeg slått han med en stekepanne. Ingen skal såre moren.

 

Tydelig at du fortsatt ikke er særlig utviklet under toppdekslet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er snakk om å få vite sannheten. Synes du moren fortjener å leve på en livsløgn? Tror du hun virkelig hadde ønsket å være sammen med faren, når du selv sier at moren vil lide av å få høre det? Moren fortjener bedre enn å være sammen med en slik person.

 

Som Ibsen en gang sa, "tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske tar du lykken fra det med det samme". Men men, de fleste som poster i denne tråden er unge, inkludert meg. Begrenset livserfaring, gjør enkelte ting kanskje mer utslagsgivende enn de egentlig er. Når man har kommet opp i en viss alder tror jeg ikke at utroskap er like "farlig" som når man er ung. Kanskje kona takler det bra, kanskje ikke.

 

Jeg synes du skal sifra til moren din etter du har samlet nok bevis. Faren din fortjener ikke moren din! Jeg må gi deg litt creds for at du ikke slå han etter at du fant ut. Hvis det var faren min så hadde jeg slått han med en stekepanne. Ingen skal såre moren.

 

Dette her hørtes mer skummelt ut enn noe annet.

Lenke til kommentar

Som Ibsen en gang sa, "tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske tar du lykken fra det med det samme". Men men, de fleste som poster i denne tråden er unge, inkludert meg. Begrenset livserfaring, gjør enkelte ting kanskje mer utslagsgivende enn de egentlig er. Når man har kommet opp i en viss alder tror jeg ikke at utroskap er like "farlig" som når man er ung. Kanskje kona takler det bra, kanskje ikke.

 

 

 

Dette her hørtes mer skummelt ut enn noe annet.

Herreguud. En seksten år gammel jente som får raserianfall ved at faren flørter med en annen kvinne enn moren din? Jeg tror ikke hadde klart å slå faren min uansett. Jeg er ganske liten.
Lenke til kommentar

Tydelig at du fortsatt ikke er særlig utviklet under toppdekslet.

 

Kan vel fortsatt være interessant med meningen til en som ikke er helt "utviklet under toppdekslet". Foreldrene til TS hadde jo flere yngre barn også.

 

Jeg quoter bare Hansien.

 

En dag, på et eller annet vis, vil nok moren oppdage dette. Enten ved en tilfeldighet eller så vet hun nok mer om dette forholdet i dag enn hva hun gir inntrykk av. Er det da stort poeng for guttungen å ruge på en løgn frem til denne dagen, eller bør han vise det ihvertfall er en ekte mann i familien og fortelle henne den rå og brutale sannheten?

Men jeg ville konfrontert faren først og sagt at enten får han fortelle dette selv eller så gjør han det.

Ungen(e) vil nok komme over det at foreldrene har gått i fra hverandre etterhvert selv om det er sårt i fra første stund av.

Endret av KingCharming
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...