Gå til innhold

Norge vurderer TV-lisens på mobiler og PC-er


Anbefalte innlegg

NRK vet om det, det er riktig at dette også var NRKS påstand i starten, etter en lengre krangel, så ga de seg.

AtW

Da har du vært ekstremt heldig vil jeg si. Jeg var selv i den situasjon at jeg bare brukte TV'n til å se Bluray eller DVDfilmer, og jeg sa opp kabeltv abonnementet, jeg hadde ikke parabol, riks-tv eller noen andre former for tvabonnement. Jeg sendte brev til NRK om saken, og trodde selv at det skulle gå greit. Men svaret jeg fikk var som jeg gav deg ovenfor. Jeg klaget på vedtaket og mente dette ikke kunne være riktig, men fikk bare et nytt kort arrogant svar om at det var slik det var.

 

Deretter klaget jeg vedtaket inn til forbrukerrådet, men de kunne heller ikke hjelpe meg.

 

Til slutt solgte jeg TV'n og kjøpte meg projektor uten tuner. Etter at jeg da hadde fyllt ut et skjema som NRK sendte meg om jeg ikke hadde noen form for tuner lenger, så ble jeg til slutt lisensfri. Men det var jammen ikke bare bare...

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vet jeg, men forbrukerrådet burde i alle fall informert meg hvor jeg kunne henvende meg. Uansett, er jeg ferdig med saken nå, og håper bare at jeg slipper mer problem i framtiden. Men hvis det blir vedtatt at det blir lisens på PC, smartmobil og nettbrett, regner jeg med at verken du eller jeg slipper unna hvis vi ikke er uærlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...