Gå til innhold

Algerie - hallo? våkne opp


Anbefalte innlegg

Algerie er et diktaturstyre og for ikke lenge siden ble en pro-demokrati demonstrasjon slått brutalt ned av over 35000 politimenn!

Disse diktatorene er installert for å vokte utlendingers kapital og interesser (mot støtte for å sitte med makten) mens de drar ut enorm profitt fra landets natur ressurser.

 

 

Ville vi vært fornøyde om utlendinger hadde tatt over inntektene på vår olje? nei? men det er det vi gjør og har gjort i lang tid med våre "investeringer i utlandet". Det som skjer nå er at en del av landets befolkning vil ha det som rettmessig er deres.

Oljen i Algerie tilhører det Algeriske folket, akkurat slik som Norges olje tilhører oss

 

 

Nyhetskanalen er en farse, vi driver med berøving av høy klasse, og de snakker om Islam??

 

 

Det som menes med U-hjelp er: fattige land får lån mot at de åpner landet for utenlands kapital. De som nekter blir kuppet via støtte til opposisjonen, eller ved direkte kupp.

Så kommer en liten gruppe til makten med støtte fra utlandet, og gjør seg rik på at utlendinger får loote ressurser, og undertrykker resten av befolkningen med en hærskare av politi/ militære.

 

Vi må våkne opp og kreve at Norge lar andre land være i fred, samtidig som at våre egne oljepenger faktisk blir investert i Norge, og ikke bare fungerer (unntatt de 4% i handelsregelen) for å gjøre private rike i sine egne firma som opererer parallelt med oljefondets "investeringer".

 

VI er terroristene!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant tankegang. Må jo selvfølgelig huske på at det ikke er helt slik det gjøres.

 

Statoil/BP er involvert fordi Algerie hverken har teknologi eller ressurser til å pumpe oljen selv, derfor selger de oljereservoarer til selskap som egner dette. (win win).

 

Som du sikkert har fått med deg, jobber det veldig mange algerianere på anlegget, noe som også skaper penger for den algeriske økonomien.

 

Spør du meg, er dette veldedighet på høyt plan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessant tankegang. Må jo selvfølgelig huske på at det ikke er helt slik det gjøres.

 

Statoil/BP er involvert fordi Algerie hverken har teknologi eller ressurser til å pumpe oljen selv, derfor selger de oljereservoarer til selskap som egner dette. (win win).

 

Som du sikkert har fått med deg, jobber det veldig mange algerianere på anlegget, noe som også skaper penger for den algeriske økonomien.

 

Spør du meg, er dette veldedighet på høyt plan.

 

Hva er det som får deg til å tro at Algerie ikke har eller er i stand til å utvikle energi for å utvinne olje?

 

Algeriske økonomien hadde hatt bedre av å kontrollere dette selv, null tvil. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å se at ressurser er viktig og derfor er verdens makter villig til å gjøre alt for å sikre seg dem.

 

Vesten har hatt et hardt grep rundt samtlige av landene i Afrika, og disse båndene har selvfølgelig ikke forsvunnet. Du burde sett en dokumentar som gikk på NRK i september 2012. Den er ikke tilgjenglig lenger på nrk.no, men du kan sikkert finne den om du er interessert i å tilegne deg litt ny kunnskap.

 

http://tv.nrk.no/ser...ong-1/episode-1

Endret av Shrooms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som menes med U-hjelp er: fattige land får lån mot at de åpner landet for utenlands kapital. De som nekter blir kuppet via støtte til opposisjonen, eller ved direkte kupp.

Så kommer en liten gruppe til makten med støtte fra utlandet, og gjør seg rik på at utlendinger får loote ressurser, og undertrykker resten av befolkningen med en hærskare av politi/ militære.

 

Var utvilsomt dette som skjedde i Libya for en liten tid siden. De hadde nasjonalt banksystem, nasjonalisert olje og ville at de arabiske landene skulle slutte å selge olje i amerikanske dollar, og heller selge det i den arabiske gull dinar. Dette hadde utvilsomt vært ekstremt negativt for det vestlige banksystemet. Så så vesten sitt snitt til å kuppe landet å få på plass det vestlige banksystem og åpne hele landet for utenlandske oljeselskaper. Det samme skjedde forsåvidt i Iran i 1953.

 

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d'état

 

Den nyeste Irak-krigen er også noe som kan ha vært et slikt inngrep.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Statoil/BP er involvert fordi Algerie hverken har teknologi eller ressurser til å pumpe oljen selv, derfor selger de oljereservoarer til selskap som egner dette. (win win).

Sonatrach er verdens ellevte største oljeselskap - tror du ikke de er i stand til å pumpe opp olje på egenhånd? Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er problemet med Noreg og nordmenn, er at me bryr oss for mykje om andre enn oss sjølv. Eg bryr meg ikkje eit fnugg om at utenlandske organisasjonar hentar olje ut av Algerie. Det er profitabel at me utnyttar veike land.

Endret av Zeilond
Lenke til kommentar

Det som er problemet med Noreg og nordmenn, er at me bryr oss for mykje om andre enn oss sjølv. Eg bryr meg ikkje eit fnugg om at utenlandske organisasjonar hentar olje ut av Algerie. Det er profitabel at me utnyttar veike land.

 

Problemet til nordmenn er at de bryr seg for mye om andre? Sikker på at du lever i virkligheten?

 

Vi henter olje ut av Algerie, Statoil er statseid -> Staten er folket -> Vi er personlig ansvarlige.

 

Veike land? Jeg vet ikke hva som feiler verdenssynet ditt, men du lever i en ganske solid boble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...