Gå til innhold

992 Poeng i 3dmark 01!


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en shuttle Sn45g med Barton 2500+ og twinmos 400 minne.

 

Skjermkortet er riktig nok av typen Riva tnt2 64Mb

 

folk har jo X antal tusen poeng i 3dmark 01

 

er dette en normal score for dette systemet da jeg trodde at 01 var mere for å teste systemet ikke bare skjermkortet.

 

Kjørte testen i 1024*768

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort eldre enn fire år, klarer som regel ikke noe mer enn 1000 poeng i 3DMark -01. Da jeg kjøpte meg et nytt skjermkort (Radeon VE (1998) -> Radeon 9500 Pro (2002)) økte min score fra ca. 3000 til 12000. I 3DMark -01 er det stort sett bare skjermkort som teller inn på scoren. Vil også anta at 3DMark -03 ikke engang vil starte med ditt skjermkort. Beklager, men det er nok bare sånn det er. :shrug:

Lenke til kommentar

på prisguide.hardware.no fant jeg hele 39 skjermkort som garantert gir deg en bedre score for under 1000-lappen. (og 23 under 700) :)

! Få deg nytt skjermkort uansett !

Et søk på madonion.com ga meg 1322-1548 3D2001 marks (default instllinger?) med 1500-1700 AMD prosessor og riva TNT2/m64 skjermkort.

Lenke til kommentar
Skjermkort eldre enn fire år, klarer som regel ikke noe mer enn 1000 poeng i 3DMark -01.

Mitt voodoo 3 3000 AGP kort klarte 2034 i 3DMark 01. :smile:

I 3Dmark 01 er det omtrent bare grafikkortet som teller om du har over 1-1,2Ghz CPU.

men om PC'n skal brukes som en slags kontor-PC tror jeg ikke det er spesielt stor vits i å oppgradere.

 

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Har et Radeon 9700 pro selv i min Xp 1800+ maskin

 

Ville byttelånt cpu med moren din, slik at du fikk xp2500 og hun xp1800. Det betyr ingenting for henne uannsett.

 

Skjermkortet fungerer nok sikkert massevis til hennes forbruk, og da er det liten vits i å kjøpe ny, men siden resten av pcen hennes er god ville jeg kjøpt nytt skjermkort likevel. Du setter ikke en billig ladamotor i en dyr mercedes.

Lenke til kommentar

jeg skulle ha byttet om HK hadde støttet barton Cpu.

 

Men alt i alt så kommer jeg nok til å kjøpe en greit grafikk kort da jeg ofte er hjemme og kunne tenkt meg å spille noe.

 

Sikkert geforce fx 5xxx eller noe.

 

Takk for svar i alle fall.

 

Maskinen min holder nå en stund til. klarer nå over 5K i 3dmark 03

Lenke til kommentar

I 3Dmark 01 er det omtrent bare grafikkortet som teller om du har over 1-1,2Ghz CPU.

 

Det stemmer ikke helt. Skjermkort og resten av systemet har nøyaktig like mye å si. Om jeg klokker cpu litt ned, så faller scoren kraftig.

I High Detail testene så kreves det mye av systemet, og selv ikke en P4C @ 4.3+Ghz Maxer "maxer" 3dmark01.

Lenke til kommentar

I 3Dmark 01 er det omtrent bare grafikkortet som teller om du har over 1-1' date='2Ghz CPU.

[/quote']

 

Det stemmer ikke helt. Skjermkort og resten av systemet har nøyaktig like mye å si. Om jeg klokker cpu litt ned, så faller scoren kraftig.

I High Detail testene så kreves det mye av systemet, og selv ikke en P4C @ 4.3Maxer "maxer" 3dmark01.

 

Kremt-kremt. Tror nok ikke det var meg som sa det, da. Hadde vært en ide å lære seg quotingens kunst?

Lenke til kommentar

I 3Dmark 01 er det omtrent bare grafikkortet som teller om du har over 1-1' date='2Ghz CPU.

[/quote']

 

Det stemmer ikke helt. Skjermkort og resten av systemet har nøyaktig like mye å si. Om jeg klokker cpu litt ned, så faller scoren kraftig.

I High Detail testene så kreves det mye av systemet, og selv ikke en P4C @ 4.3Maxer "maxer" 3dmark01.

 

Kremt-kremt. Tror nok ikke det var meg som sa det, da. Hadde vært en ide å lære seg quotingens kunst?

 

Tror du ikke jeg kan quote?

Smartass .. om du ikke skjønner at det var en "staveleif" så hadde det kanskje vært en ide å lære seg IQ-kunsten..

 

BTW: Den er muligens medfødt den ja, og kan ikke læres. vellvell.. Toooo bad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...