Gå til innhold

Kjøpe bærbar pc nå, eller kommer det noe nytt og spennende i nær framtid?


CurSe

Anbefalte innlegg

For noen dager siden så solgte jeg min bærbare pc og er nå sånn smått på jakt etter ny, men jeg vet ikke om det er noe nytt i vente. Bare man venter lenge nok så er det jo alltids noe nytt man kan kjøpe, men jeg tenker mer på noe som ville gjort dagens bærbare "gammeldags".

Har lest litt om Haswell(?)-cpu som kommer til sommeren, men på strak arm husker jeg ikke helt hva det innebærte utenom lavere strømforbruk. Er det noe annet vi kan vente oss i løpet av de neste 5 månedene, feks Intel HD 5000 eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer alltids noe nytt og spennende og elektronikk/data er vel noe av det som skiftes ut raskest.

Hva som kommer og når, skal jeg ikke si for sikkert, men har lest mye om store forandringer i den bærbare PC-verdenen.

 

Mye tyder bl.a. på at det vil bli satset en del på PC'er med touch-skjermer. Og menge artikler på nettet antyder at dette vil være standard (på nye PC'er) innen kort tid. Kanskje så lite som 1 år.

 

Spørsmålet er vel heller hva du har bruk for og hvor lenge du er villig til å vente. JEg kjøpte meg ny bærbar til jul, fordi jeg trengte det nå...

Lenke til kommentar

Du skriver hverken hva du vil ha, eller i hvilken prisklasse og teknologi du sikler etter. Det virker heller ikke at du egentlig har behov for noe spesifikt, og da er det vanskelig å gi råd. Det kommer stadig noe nytt, men det mest grensesprengende er teknologi som gjør både pekeplate og mus overflødig. Da styrer du det hele med tastaturet og dine øyne,men den teknologien vil man også kunne få på eldre maskiner via USB.

 

For min del, så har jeg to maskiner og den siste er en Asus U500VZ http://www.tu.no/tester/2012/11/12/en-helt-utrolig-kjapp-pc som burde tilfredsstille den mest kresne, spesielt siden den nå kommer med touch skjerm. Jeg for min del skal ha Win 7 på den. Den andre er en Multicom Kunshan spillemaskin, så for min del er jeg godt fornøyd lang tid fremover. Har ikke behov for mer av hveken kraft eller krutt.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har begynt å tenke på å erstatte min nå 3,5 år gamle Multicom-maskin når Haswell blir lansert. Nye generasjoner av skjermkort kommer etter all sannsynlighet til å bli lansert omtrent samtidig, så da er det kanskje på tide å erstatte gamla ... selv om jeg til nå ikke egentlig har hatt noe behov for det. Jeg er på jakt etter en laptop som kan tilfredstille alle de krav og behov jeg har til en datamaskin, i en og samme maskin. Spilling inkludert.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg for min del har begynt å tenke på å erstatte min nå 3,5 år gamle Multicom-maskin når Haswell blir lansert. Nye generasjoner av skjermkort kommer etter all sannsynlighet til å bli lansert omtrent samtidig, så da er det kanskje på tide å erstatte gamla ... selv om jeg til nå ikke egentlig har hatt noe behov for det. Jeg er på jakt etter en laptop som kan tilfredstille alle de krav og behov jeg har til en datamaskin, i en og samme maskin. Spilling inkludert.

 

Hvor stor skjerm, og hvor heftig arkitektur tenker du der nå, eller er det en lettvekter som frister deg slik som meg. Min Kunshan P150 er nå straks 2 år og det er enda mye i den føler jeg, men må ha en maskin nr to, eller en, for det blir Asusen jeg nettopp kjøpte. Prøvde meg både på 13" og 14" skjermer, men de ble for små for meg, samtidig som de maskinene ikke hadde skikkelig grafikkort, da er U500VZ midt i blinken for meg. Klarer ikke å se fremtiden med erstatter enda for P150. Måtte bli en ny slik, men det er ikke så mye å hente i det.

 

Intel har akkurat tatt en opprydning i prosessor rekken deres; http://www.expreview.com/23310.html

Lenke til kommentar

Du skriver hverken hva du vil ha, eller i hvilken prisklasse og teknologi du sikler etter. Det virker heller ikke at du egentlig har behov for noe spesifikt, og da er det vanskelig å gi råd.

Det jeg har tenkt å kjøpe er en 13,3"/14", 1920 x 1080(evt 1600 x 900) med god innsynsvinkel, 128/256GB SSD, bakgrunnsbelyst tastatur, stillegående og at vekten er grei nok til å ha med på farten(under 2kg). Har ikke tenkt å bruke den til noe tung spilling, i hovedsak til skolebruk og koble den opp til tv for å se på film/serier. Har ingen interesse av touchskjerm på bærbar pc. Prisklasse er jo ønskelig at det er under 10000kr.

 

Asus UX31A er jo en het kandidat til mine ønsker i dag, selv om jeg har mest lyst på en 14".Det ville vært veldig kjedelig å kjøpe den i dag hvis det feks skulle komme noe mye bedre i mai, så det er derfor jeg spør :)

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...