Gå til innhold

Hvorfor er tråden min slettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som ikke helt er inne i dette med "krystallbarn" som TS er opptatt av, så er det mer eller mindre etterløperen til "indigobarn", som er navnet mediet og parapsykolog Nancy Ann Tappe ga det hun vurderte som en sekkebetegnelse på visse personlighetstyper hos mennesker i litteratur hun ga ut på 70-tallet. Felles for disse indigobarna er at "auraen" deres er indigo av farge.

 

Disse personlighetstypene som beskrives som "indigobarn" og "krystallbarn" er det som vi stort sett i dag tilegner ADD, ADHD, Aspergers syndrom eller velfungerende autisme, og / eller en blanding av disse. Det finnes ingen form for bevis for at disse menneskene innehar noen paranormale evner, eller at de er på et annet "bevissthetstrinn" eller noe slikt, slik det hevdes. Synestesi snakkes det også om at er veldig vanlig blant disse, men synestesi opptrer også hos "normale" mennesker - og om enn fascinerende er det intet paranormalt med synestesi. Det hevdes også at arvematerialet deres skiller seg ut, gjerne blandet inn med pseudovitenskapelig sjargong for å gi det hele et inntrykk av å ha legitimitet.

 

Enkelte foreldre av barn som oppfattes som "unormale" søker, menneskelig nok, å unngå at barnet deres havner innen psykiatrisk diagnosekriterier, og heller kanskje dermed mot å snarere mene at deres barn har spesielle evner - slik disse indigo- og krystallbarnene liksom skal ha.

Endret av Distressor
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På hvilken måte mener du, om jeg kan spørre?

 

åpen nysgjerrighet, kontra; lukket uefeilbarlighet, og en dose: la all tvil komme tiltalte til gode

 

Andre kunne kanskje si at setningen er hyggelig og imøtekommende - og på den måten kan en ny bruker kanskje få ett mer balansert forståelse av forummiljøet her, og ta seg tid til å gjøre fedig det hun har startet, på en fruktbar måte - og dermed blir man med å ta ansvaret for egen hygge, osv ...

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hm. Jeg tror ikke TS, dersom hun fortsatt hadde vært her, hadde synes det jeg skrev over er særlig "hyggelig" selv om det er nøytralt ment fra min side. Det virker på meg som om TS tolker alt i verste mening og som et angrep.

 

Hun kan jo komme med innspill selv dersom hun har noe å tilføye?

 

Jeg tenkte mest for egen del - oppfattet din post som nøktern fakta

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...