Gå til innhold

[Løst] Hjelp med PHP


Anbefalte innlegg

Det jeg ønsker å få til er at når klokken er passert midnatt skal det sendes en email fra et domene.

Det jeg har gjort nå er hvis noen besøker hjemmesiden og klokken er passert midnatt, da sendes emailen, men det jeg ønsker er at når klokka blir 00:00 at emailen blir sendt da og at man ikke trenger å gå inn på selve hjemmesiden for at emailen skal bli sendt, alt det skal gå automatisk uten at noen gjør noe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke noe PHP kan gjøre uten at du besøker siden. Grunnen er at koden blir kun kjørt i server dersom en klient "krever" det (som når en browser besøker siden). Nærmeste løsning for å få til dette må være å sette opp en browser på en maskin til å oppdatere siden jevnlig. Les litt om hvordan språket og servertolkningen fungerer.

 

Dersom du derimot har en server der du har full tilgang til operativsystemet f.eks via SSH (fjernkontroll), kan du gjøre noe i den gata Fibonacci foreslår. Du kan få maskinen til å kjøre f.eks et bash script for mailutsending i tillegg til å hoste webserveren.

 

Håper det gjorde det litt mer klart, men som sagt så vil jeg anbefale deg å lese litt om virkemåten til PHP.

 

Google er din venn, men fant en grei beskrivelse her.

Lenke til kommentar

Man kan fortsatt bruke PHP til å sende e-posten. Må ha php5-cli pakken installert, og så starte kommandoen php script_navn.php via en cron jobb (linux o.l.) eller scheduled task (windows). Kan også gjøre php fila kjørbar, og legge til #!/usr/local/bin/php (pathen må evt endres)i toppen av fila, og så starte den via en cron jobb (Practical PHP Programming :: Your first CLI script)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...