Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN eller lignende for blokerte nettverk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Må innrømme at jeg har veldig dårlig peiling men jeg ser etter en VPN eller noe lignende som vil fungere på ett nettverk hvor en majoritet av portene har blitt blokkert.

 

Den skal bli tatt i bruk for blant annet Netflix og steam, pris er ikke så veldig betydelig så lenge det fungerer.

 

Håper noen har hjelpfulle råd.

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp din egen? Hvis du ikke er avhengig av VPN-serveren må være i et spesifikt land, så er det jo bare å sette opp OpenVPN på noe du har stående og kjøre på ;)

 

Som sagt er jeg ganske clueless. Tror ikke det vil hjelpe å sette opp noe lokalt med tanke på at den vil måtte ta i bruk samme nettet hvor alt jeg er ute etter er blokkert?

 

Var derfor jeg tenkte at jeg kommer til å trenge en tjeneste noen andre har satt opp.

Lenke til kommentar

Som sagt er jeg ganske clueless. Tror ikke det vil hjelpe å sette opp noe lokalt med tanke på at den vil måtte ta i bruk samme nettet hvor alt jeg er ute etter er blokkert?

 

Var derfor jeg tenkte at jeg kommer til å trenge en tjeneste noen andre har satt opp.

 

Hvis det er hjemmenettverket ditt som er blokkert så er det litt værre ja ved mindre du kan sette en maskin et annet sted og sette opp VPN på den. Hjemme hos dine foreldre, hos en kompis, på jobb (hvis du spør pent)?

 

Hvis du skal streame Netflix over VPN er du avhengig av en god VPN-tjeneste og tror ikke disse offentlige, ihvertfall ikke gratistjenestene, vil gi deg særlig mye glede.

Lenke til kommentar

Hvis det er hjemmenettverket ditt som er blokkert så er det litt værre ja ved mindre du kan sette en maskin et annet sted og sette opp VPN på den. Hjemme hos dine foreldre, hos en kompis, på jobb (hvis du spør pent)?

 

Hvis du skal streame Netflix over VPN er du avhengig av en god VPN-tjeneste og tror ikke disse offentlige, ihvertfall ikke gratistjenestene, vil gi deg særlig mye glede.

 

Det er et jobb nettverk som det er snakk om og bare de portene som er nødvendige for at nettet skal fungere er åpene og diverse nettsider er blokkerte. Jeg kan eventuelt prøve å sette opp en VPN hjemme, men føler kanskje at hastigheten vil være dårlig.

 

Jeg er villig til å betale for en god VPN, problemet er hovedsakelig at jeg trenger en VPN tjeneste som ikke er blokkert av nettverket her.

Lenke til kommentar

Det er et jobb nettverk som det er snakk om og bare de portene som er nødvendige for at nettet skal fungere er åpene og diverse nettsider er blokkerte. Jeg kan eventuelt prøve å sette opp en VPN hjemme, men føler kanskje at hastigheten vil være dårlig.

 

Jeg er villig til å betale for en god VPN, problemet er hovedsakelig at jeg trenger en VPN tjeneste som ikke er blokkert av nettverket her.

 

Mitt forslag er fortsatt å sette opp VPN hjemme. Hvorfor du skal sitte å streame Netflix på jobb vet jeg ikke, men det er ikke min sak. Å sette opp OpenVPN er ikke spesielt vanskelig, og da kan du selv spesifisere hvilke porter som skal brukes, osv.

Lenke til kommentar

Det vil være mye lettere å ta opp disse forespørslene med de som har sperret nettet...

Jeg jobber i IT, men alt av sperringer kommer fra sentralt. For å få dem til å åpne porter trenger jeg dermed en veldig god grunn og tilgang til Nettflix er dessverre ikke bra nok :)

 

Mitt forslag er fortsatt å sette opp VPN hjemme. Hvorfor du skal sitte å streame Netflix på jobb vet jeg ikke, men det er ikke min sak. Å sette opp OpenVPN er ikke spesielt vanskelig, og da kan du selv spesifisere hvilke porter som skal brukes, osv.

Jobber i IT, veldig mye nedetid da alt fungerer som det skal :)

 

Jeg kan ta også prøver OpenVPN hjemme å se hvordan det fungerer takker for hjelpen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Jeg jobber i IT, men alt av sperringer kommer fra sentralt. For å få dem til å åpne porter trenger jeg dermed en veldig god grunn og tilgang til Nettflix er dessverre ikke bra nok :)

 

 

Jobber i IT, veldig mye nedetid da alt fungerer som det skal :)

 

Jeg kan ta også prøver OpenVPN hjemme å se hvordan det fungerer takker for hjelpen.

 

Så noen på jobben har sperret ned nettet. En sperre du vil omgå. Det er en grunn til de sperrene.

Hva med å respektere reglene på jobben?

Lenke til kommentar

Så noen på jobben har sperret ned nettet. En sperre du vil omgå. Det er en grunn til de sperrene.

Hva med å respektere reglene på jobben?

Uten å skape for mye diskusjon så vet jeg hvorfor nettet er sperret og det har ikke noe å gjøre med reglene på jobben her. Har mye med at mange sider er veldig unødvendige, mange porter skaper sikkerhethull og det er et unødvendig press på nettverket hvis f.eks. en side som Nettflix er åpen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Så gjør deg selv den tjenesten med å respektere de reglene.

Du tjener ingenting på åpne nettet ut mot verden etter eget forgodtbefinnende.

Tviler på at du jobber noe særlig høyt innenfor IT og derfor bør du respektere reglene.

Du aner ikke hvordan fremtiden din blir innenfor IT, hvis du er årsak sikkerhetsbrist i et nettverk.

Lenke til kommentar

Så gjør deg selv den tjenesten med å respektere de reglene.

Du tjener ingenting på åpne nettet ut mot verden etter eget forgodtbefinnende.

Tviler på at du jobber noe særlig høyt innenfor IT og derfor bør du respektere reglene.

Du aner ikke hvordan fremtiden din blir innenfor IT, hvis du er årsak sikkerhetsbrist i et nettverk.

Så du leter etter en løsning for å få sparken - er det ikke enklere måter å gjøre det på?

 

Føler at dere vet veldig lite om arbeidsplassen og stillingen min så er ganske meningsløst å diskutere. Jeg ser etter en VPN løsning, ikke en alvorsprat fra mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Kanskje vi vet hva som er generelt om arbeidsplasser?

Du er tydeligvis veldig ung.

 

Dine innlegg høres mer ut som en elev som skal utnytte skolens nettverk...

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Du har "veldig dårlig peiling", men samtidig jobber du innen IT. Du vet det er ganske så lett å sette opp nettverket slik at adm/IT-avd mm kan ha dette åpent og så stenge for resten?. Det er en grunn(er) som du selv sier til at ting er strupet inn. De vil tydligvis IKKE åpne for denne belastningen/sikkerheten/avledning for å ikke gjøre jobben man er satt til.

Lenke til kommentar

Kanskje vi vet hva som er generelt om arbeidsplasser?

Du er tydeligvis veldig ung.

 

Dine innlegg høres mer ut som en elev som skal utnytte skolens nettverk...

Forstår ikke helt hvordan du antyder alderen til noen gjennom noen få forum posts, men det går bra om du mener at jeg er ung.

 

Skal ikke snakke for alle IT arbeidere, men da du drifter et relativt lite nettverk hvor folk som regel ikke har mye bruk for brukerstøtte så blir det utrolig mye nedetid hvor du blir sittende å ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar

Hvorfor hisse seg opp for at han/hun skal se på netflix på jobb/skole? Har vel ikke vi noe med ? Kan heller bare få en anbefaling så velger han/hun selv hva man vil gjøre? :)

 

Jeg vil anbefale strongvpn, men det er mange andre bra vpn tjenester der ute. Kan bare gjøre ett lite google søk og se på anbefalinger av andre.

Lenke til kommentar

Og du tror at ingen vil merke det dersom det plutselig en dag skulle dukke opp litt kryptert streaming trafikk på jobbnettet?

Jeg er systemansvarlig der jeg jobber og jeg vet at det er andre som bruker VPN'er fra før av.

 

Du har "veldig dårlig peiling", men samtidig jobber du innen IT. Du vet det er ganske så lett å sette opp nettverket slik at adm/IT-avd mm kan ha dette åpent og så stenge for resten?. Det er en grunn(er) som du selv sier til at ting er strupet inn. De vil tydligvis IKKE åpne for denne belastningen/sikkerheten/avledning for å ikke gjøre jobben man er satt til.

Har veldig dårlig peiling i forhold til oppsett av VPN ja fordi jeg aldri har sett noe bruk for det, men nå jobber jeg mye overtid som bokstavelig talt går ut på å bare sitte på jobben i noen timer og da merker jeg nød for litt underholdning. Er uansett er morsomt prosjekt å gjøre.

 

Selve nettet i forhold til hva som er blokkert er det ikke jeg som kontrollerer. Jeg gjør jobben min og mer, men er bare noen perioder over året hvor det er bokstavelig talt ingenting som skjer ved mindre et patche skap begynner å brenne.

Lenke til kommentar

Hvorfor hisse seg opp for at han/hun skal se på netflix på jobb/skole? Har vel ikke vi noe med ? Kan heller bare få en anbefaling så velger han/hun selv hva man vil gjøre? :)

 

Jeg vil anbefale strongvpn, men det er mange andre bra vpn tjenester der ute. Kan bare gjøre ett lite google søk og se på anbefalinger av andre.

 

Er bare sånn forums fungerer, du får ikke 3000 posts ved å bare være saklig :)

 

Håpet på at det var noen andre som hadde satt opp en VPN under samme omstendigheter som kunne gi meg noe bistand, men har uansett fått noen gode råd mellom kveruleringa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...