Gå til innhold

Hoster DayZ server


Anbefalte innlegg

Hey! Jeg har bestemt meg for å hoste en DayZ-server 24/7 fra egen PC. Denne kjører så lenge internettet og strømmen er påslått. Serveren kjører nå standard map aka Chernarous.

 

IP: 84.205.62.248:3101

 

Det jeg egentlig er ute etter er for det første spillere. Deretter er jeg ute etter folk som har peiling og som kunne kommet med noen gode råd om hva jeg burde gjøre.

 

Mvh

Shax aka Mini097

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant nettopp ut at man kunne søke om å hoste server på egen PC ja :) Regner med det var det du gjorde.

Man kan også laste ned endel private hive clients som ikke er koblet opp mot di offisielle DayZ serverne. Di kjører gjerne egne loot tables og vehicles spawns. Di er heller ikke knyttet til andre hives så serverhopping blir derfor vrient :)

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke helt sikker. Jeg tenker bare på at om du må leie hos dem for å hoste en server er de vel ikke så glade for at du lager din egen gratisserver? Det er jo mange som lager private servere til for eksempel World of Warcraft, og det er ikke lovlig. Men som sagt, er ikke sikker når det gjelder DayZ. Jeg ville uansett sjekket det før jeg gikk ut offentlig med det på et forum. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så veldig mye aktivitet.. Er jo derfor jeg prøver å reklamere for den...

 

Hva er custom spawn inventory? Hvis det er sånn at man spawner med random stuff, så nei. Det er 50 vehicle spawns tror jeg ;) Og hvis noen lurer så vet jeg at det skal stå en ATV med NWAF hvis ingen har tatt den.

 

EDIT: Det er 34 vehicles som er innpå nå.

Endret av mini097
Lenke til kommentar

Okey.

 

Er inne, ingen lagg, ping og FPS er stabil :)

 

EDIT: Har prøvd å fått aktivert side-chat på min egen server, men får det bare ikke til, har prøvd å googlet og gaaglet litt, hvis du en gang finner på å gjøre det samme og finner løsning, si ifra.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Flott! Takk skal du ha :)

 

Skal sies at den kjører på en 5 år gammel ACER PC (stasjonær), så er meget positivt overrasket på resultatet. Skal se om jeg får til sidechat ;)

 

Sweet. Hvilket server-tool bruker du? Prøvde å sette opp min egen server med DayZ Control Center, meget fint web-interface, der er også side chat aktivert som standard.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...