Gå til innhold

Første forsøk på Casemodding, tips og triks?


Anbefalte innlegg

EK waterblocks har kjøleblock til ASUS Radeon HD7970-DC2T-3GD5. En god grunnregel er at man får et lite overtrykk inne i kabinettet. Feks. 4 vifter som blåser luft inn og 3 som blåser luft ut. Da får man mindre støv inn i kabinettet hvis man ikke bruker støvfilter. Noe som man forøvrig burde bruke :)

Endret av Dacom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn ser jeg ikke helt logikken i det?

 

Om det er flere vifter som blåser ut, enn inn, vil det jo bli sugd inn mere luft?

 

Luftflyten vil vel være noe sånn som at det er vifter i front, som suger inn luft der, dytter den bakover, og noen vifter som suger inn luft i topp, og all den varme luften kommer ut bak.

 

Tenkte og enten montere radiatoren bak, eller i topp.

Lenke til kommentar

Men, jeg må vel ha noen form for gummi mellom vinduet sin sprekk, og selve kabinettet, som på en måte dekker over det, hva kalles den?

 

Slike lister mener jeg du får kjøpt på techbay(hvertfall før i tiden). Du kan også sjekke på clas ohlson.

Men for å være helt ærlig, så synes jeg det ser bedre ut uten.

 

Ikke bekymre deg for at det blir en sprekk i mellom. Jeg brukte godt med lim hele veien rundt glasset og hadde en dunge med bøker på glasset for å presse det ordentlig ned, funka som bare det, og så perfekt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er 2x120, sjekket det opp.

 

Har ikke bestilt kabinettet enda, fordi jeg rett og slett tenkte det kunne vært superfett med vannkjøling inni der.

 

 

Inspirert fra SingularityComputers, bare uten og kjøle GPU, bare CPU og kansje Ram?

 

 

Men, problemet er at jeg aldri har satt opp custom vannkjøling før.

 

 

Jeg starter en build log, men skal presse prisen så mye som mulig, så kansje jeg kjøper alt fra finn? ( Bortsett fra vannkjølinga da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...