Gå til innhold

Første forsøk på Casemodding, tips og triks?


Anbefalte innlegg

God Aften.

 

Innen kort tid så får jeg mitt Bitfenix Prodigy kabinettet, og siden jeg har noe relativt heftig maskinvare inni der, vil jeg også ha en realtivt heftig look.

 

BitFenix_Prodigy_news.jpg

 

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

 

Det som skal gjøres nå, er

  • Sette inn et vindu av plexiglass, i siden.

  • Lakkere hele innsiden i en farge, usikker på hvilken farge som står bra til hvit

  • Muligens farge føttene og toppen, i en farge

Kansje en slags blå finnish hadde gjort seg? HK mitt er blått, ellers er joa lltids rød og grønn fine farger i en spill maskin.

 

Tenkte jeg skulle kutte ut et hull, og montere et vindu med plexiglass på den ene siden ( Der skjermkortet ikke er), så folk kunne se vidunderet.

 

 

Tenker da på og kansje spraye innside grønn med vanlig spraylakk man får på diverse byggevare butikker.

 

Er dette på noen måte skadelig, eller medfører noen ulemper?

 

Tar ut det som kan tas ut, og sprayer det grundig, mens det som ikke kan tas ut, vil bli sittende mens jeg maskerer med teip og plastikk rundt.

 

Selve biten med og kutte ut vinduet har jeg lest meg litt opp på, og er i et nøtteskal;

 

Kutte ut plassen til vinduet

 

Pusse litt

 

Sette inn vinduet

 

Følger den guiden

.

 

Dette blir senere en slags guide/showoff, men først skal jeg ha planene klare.

 

Noen som har forslag til ting som kan bli gjort?

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett den, den jeg hermer etter.

 

 

Et spørsmål til det der, om du vet det.

 

Han nevnet, når han malte delene sine ( Øverste "hankene" og føttene ) at han brukte maling eller noe, er det en spesiell grunn til at han brukte det, eller kan jeg kjøre på med spraylakk og lignende?

Lenke til kommentar

Aldri vært innpå det, men tenkte på det.

 

Skal ha denne, så hva går sleeving ut på?

 

Har også tenkt på HK, skal gå for et med blått tema, så skulle aller helst hatt noen billige 16 GB RAM brikker, som er blåe.

 

Lurer også på om jeg skal ha grønn invendig, og "vannet" som er i vannkjølingen min, skal også da være grønt,men grønt/hvit blir vel kansje ikke så kult.

 

Rødt og hvit passer kansje bedre?

Lenke til kommentar

Kanskje, men det er smak og behag, du har ikke tenkt på å kjøpe en av Corsair sin HX serie? Den er semi-modulær.

 

Corsair har et kit med blå vengeance minne brikker som kan være verdt å se på?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640645

 

Sleeving går ut på å ha et mye finere "look" på ledningene, som du ser på prodigy buildloggen så ser du hvordan det blir med blå/hvit sleeving. Anbefaler MDPC sleeving.

Lenke til kommentar

Sett den, den jeg hermer etter.

 

 

Et spørsmål til det der, om du vet det.

 

Han nevnet, når han malte delene sine ( Øverste "hankene" og føttene ) at han brukte maling eller noe, er det en spesiell grunn til at han brukte det, eller kan jeg kjøre på med spraylakk og lignende?

Du må bruke lakk som er beregnet for plastmaterialer. Den tåler å bli bøyd og sprekker ikke sånn som vanlig lakk vil gjøre :) Vil anbefale å lakke det som kan taes ut av kabinettet hver for seg, da det vil bli en finere finnish :) Legg på flere tynne strøk og vær nøye med grunnarbeidet så blir det nok et bra resultat :)

Endret av Dacom
Lenke til kommentar

Husk å skaff deg plexiglass før du kutter i sidepanelet :p blir litt dumt hvis du ikke får taki plexiglass, så sitter du igjen med et stort hull i panelet.

 

Her er det en buildlog av en som bygger en "client build" i et prodigy kabinett, han lager vindu og modder en del på prodygien ;)

Singularitycomputers har bra byggelogger alle og enhver :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første gang jeg gjør dette, så blir vel ikke noe ekstremt.

 

Skal bare endre fargen innvendig, muligens "sleeve" kablene, og sette inn et vindu.

 

Etter det, så skal jeg ha vannkjøling, som ser bra ut.

 

Mulig jeg også slenger på noen LED lys.

Hvis du er usikker på kablene kan du jo kjøpe ferdige sleeva kabler, vannkjøling er kuult og noe jeg personlig foretrekker pga. støy og yteevne :) Lykke til og kos deg med modding og bygging :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å bruke corsair induvidual sleeved cable kit må du ha en AX serie strømforsyning, de passer ikke på en TX serie strømforsyning.

 

Jeg er veldig dum, så jeg skjønte ikke helt :(

 

Aka, kablene må passe til Tx/AX tingen jeg har på PSUen?

 

 

Ikke noen mulighet til en enkel link :blush: ?

 

 

Burde jeg kjøle GPUen også?

 

Er ikke så stoka på det, siden det ødelegger "looken" og jeg garantert kommer til og fucke opp et eller annet.

Lenke til kommentar

Et tips når det gjelder kutting av hull til vindu: Legg maskeringstape over hele panelet, og mål/lag blyantstreker der du skal kutte. Maskeringstapen vil gjøre kantene SÆRS penere, og du sparer deg mye arbeid når det gjelder sliping etterpå.

 

Det kan også være lurt å kutte ca 1mm. innenfor kanten, for så å arbeide deg innover med en fil.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig dum, så jeg skjønte ikke helt :(

 

Aka, kablene må passe til Tx/AX tingen jeg har på PSUen?

 

 

Ikke noen mulighet til en enkel link :blush: ?

 

 

Burde jeg kjøle GPUen også?

 

Er ikke så stoka på det, siden det ødelegger "looken" og jeg garantert kommer til og fucke opp et eller annet.

 

For å bruke disse:

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Corsair%20AX%20sleeved&bn=&mfr=CORSAIR&filter=PRICE.500-1000.

 

Må du ha en av disse strømforsyningene:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600429

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600425

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600426

Lenke til kommentar

Derja! Hva får man ikke hjelp til her :D

 

Jeg tenker på en slags rød/grønn finnish, men HK er blått, så det blir kansje litt rart.

 

Med tanke på GPU, så har jeg ikke sett noen vannkjølingsblokk til AMD Radeon 7970 GHz Editon enda, men får lete.

 

Burde jeg ha et mellomstopp, f.eks en ekstra radiator etter CPU? Og ha en radiator i front, en i taket, og dra luft inn gjennom de, og dytte alt ut bak?

 

Blir jo mye varm luft pushet inn, som kansje ikke er så bra.

 

 

Et tips når det gjelder kutting av hull til vindu: Legg maskeringstape over hele panelet, og mål/lag blyantstreker der du skal kutte. Maskeringstapen vil gjøre kantene SÆRS penere, og du sparer deg mye arbeid når det gjelder sliping etterpå.

 

Det kan også være lurt å kutte ca 1mm. innenfor kanten, for så å arbeide deg innover med en fil.

 

Takk.

 

Tenker og skjære ut en mal, streke opp på et ark eller noe, eller som du sier, teip og vurdere hullet.

 

Men, jeg må vel ha noen form for gummi mellom vinduet sin sprekk, og selve kabinettet, som på en måte dekker over det, hva kalles den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...