Gå til innhold

- PC-en er for billig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At når et W8 nettbrett allerede er mye dyrere enn en iPad så må den blir enda dyrere for å bli en suksess ??? Jeg tror denne mannen må holde seg edru på jobb !
Det er ikke det at prisen for alt i verden må opp, men at ytelsen må opp. Det følger, pr. dags dato, at prisen må opp.Hele probelmstillingen slik han ser det er at produsenter prøver å lage PCer som skal konkurere med nettbrett og dermed, for å presse prisen ned til noe som kan konkurrere med nettbrett, må sette inn billige komponenter som gjør at hele opplevelsen trekkes ned. (ikke nok guffe i dem).

 

Jeg mener nå at de færreste av oss trenger et nettbrett som er like kraftig som en PC. Problemet er heller at W8 krever mye mere av hardware bare for å kjøre. Det er derfor mye bedre å bruke et lettest mulig OS på nettbrettet og skrelle prisen på det. La heller nettbrettet kjøre mot en kraftig PC eller flytt applikasjonen over på web.

Har ikke sett nytten av dette selv, men det jeg har sett av ting andre har er Android (som egentlig er Linux) et typisk eksempel på OS som er egnet på svak og batteri-nøysom hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen grunner til at laptoper selger dårlig er at skjermoppløsningen er like lav som på moderne mobiltelefoner, og kundene vil i dag heller bruke pengene sine på å kjøpe mobiltelefoner og nettbrett.

 

Selv sitter jeg med laptoper fra 2007 som jeg ikke ser noen grunn til å bytte ut etter de er oppgradert med SSD og Win7/8.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener de er for dårlige.

Selger pcer på jobben og ber en kunde meg å klargjøre/ legge inn antivirus ol så er det et mareritt.

Trykker på startmenyen så logger loadingsirkel ssom jobber i 10 sek før den kommer opp.

Alt går i surup, dette gjelder alle pcer under 4000kr.

Lenke til kommentar

"Et nettbrett gjør alt det som forventes av en rimelig PC, og den har touch."

Lo ganske godt av dette utsagnet her. Folk kjøper faen ikkje bærbare eller stasjonære for å sitte å firle med angry birds på ein vertikal skjerm.

 

Åh bare vent, snart kan vi lese om at senebetennelsen vi kaller musearm har fått seg en ny arvtaker: toucharm! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Et nettbrett gjør alt det som forventes av en rimelig PC, og den har touch."

Lo ganske godt av dette utsagnet her. Folk kjøper faen ikkje bærbare eller stasjonære for å sitte å firle med angry birds på ein vertikal skjerm.

 

Du vil nok bli overrasket over hvor mange som faktisk kommer til å gjøre akkuat det.

Nettaviser, Nettbank, Email, Spill i nettleser og Facebook pluss muligens en film i ny og ne, da gjerne med fingrene på skjermen.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Den forsto jeg ikke... prisen er for lav, men er før høy til å kunne konkurere mot nettbrett? Jeg forsto ikke helt den.

 

Vist du leser imellom linjene så ser du at ''maskinvaren i en mini pc er for dårlige''. Så prisen må opp, sammen med maskinvaren slik at mini bærbare oppleves som et bedre produkt.

Lenke til kommentar
F

Den forsto jeg ikke... prisen er for lav, men er før høy til å kunne konkurere mot nettbrett? Jeg forsto ikke helt den.

 

Joda, tenk deg litt om. Prisen( ytelsen vs pris) er for lav kontra xbox360/ps3/netbrekk. Altså vil han ha høyere pris på data men å få igjen med deretter økt ytelse. Gjør man dette blir pc en litt mere nisje gruppe eller hva det nå heter, så det er i så fall gamling på høyt nivå. Med tanke på at spill produsentene "aldri" lager noe som er optimalisert for pc da xbox/ps3 osv ikke vil kunne kjøre spillene...

 

La oss håpe det fortsetter med en blanding av de 2, selv om jeg helst ser at spillene lages med tanke på at pc har endel mere maskinkraft og dermed kan glatte ut kanter osv på en helt annen måte en ps/xbox osv

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har en i5, 16gb ram, 560gtx, dette blir min siste stasjonære.

 

En spillkonsoll og et nettbrett blir mer enn nok i fremtiden.

 

Jeg spiller mer på ps3 enn jeg gjør på pcen og mobilen erstatter mer og mer av det jeg brukte pc'en til.

 

Husker casemoddingen, overklokkingen, stadige byttingen av skjermkort og all moroa. Den tid er forbi. :(

Lenke til kommentar

Jeg har en i5, 16gb ram, 560gtx, dette blir min siste stasjonære.

 

En spillkonsoll og et nettbrett blir mer enn nok i fremtiden.

 

Jeg spiller mer på ps3 enn jeg gjør på pcen og mobilen erstatter mer og mer av det jeg brukte pc'en til.

 

Husker casemoddingen, overklokkingen, stadige byttingen av skjermkort og all moroa. Den tid er forbi. :(

Spillkonsoll og nettbrett vil ikke være godt å skrive på, og når du jobber med nettbrett får du ikke en sunn nakkestilling. Skjermkvaliteten er heller ikke i nærheten av hva en god stasjonær skjerm kan gi. Nettbrett, konsoller osv. er fine supplementer, men er ikke erstatninger av en god skrivebordsmaskin.
Lenke til kommentar

Spillkonsoll og nettbrett vil ikke være godt å skrive på, og når du jobber med nettbrett får du ikke en sunn nakkestilling. Skjermkvaliteten er heller ikke i nærheten av hva en god stasjonær skjerm kan gi. Nettbrett, konsoller osv. er fine supplementer, men er ikke erstatninger av en god skrivebordsmaskin.

 

Bare så det er sagt, snart har du en liten "projector" som viser et tastatur på bordflaten som registrerer hvor du treffer. Ta det fra en som er litt over middels god i piano, dette fungerere meget effektivt, jeg vil tro jeg skriver raskere på et eikebord en på et tastatur ;-) Nå ligger jeg bare på litt over 100 ord i minuttet, men det er vel sånn ca 70 mere en gjennomsnittet, noe som skulle gjøre meg kvalifisert til å utale meg, eller?

 

Men pcens tid er absolutt ikke forbi bare så det er sagt!

Lenke til kommentar

Steven Barker er veldig forvirret. Han forstår tydeligvis ikke døyten av hverken økonomi, teknologi eller psykologi.

 

Dette er som å si at redningen for bilprodusentene er å legge ned(!) alle fabrikker (og ikke minst billige underleverandører) som ikke arbeider innefor luksus- og superbil-segmentet.

 

Disse uttalelsene er ikke mindre enn absurde å lese. Som en "barn sier det søteste og utroligste"-reportasje.

Lenke til kommentar

Steven Barker er veldig forvirret. Han forstår tydeligvis ikke døyten av hverken økonomi, teknologi eller psykologi.

 

Dette er som å si at redningen for bilprodusentene er å legge ned(!) alle fabrikker (og ikke minst billige underleverandører) som ikke arbeider innefor luksus- og superbil-segmentet.

 

Disse uttalelsene er ikke mindre enn absurde å lese. Som en "barn sier det søteste og utroligste"-reportasje.

 

Han snakker ikke om hele markedet for datamaskiner, men den delen av markedet som før var skrivebordsmaskiner for vanlige folk (ikke entusiaster).

Det han sier gir mening (om det er rett er en annen sak). Verken Mercedes eller Audi konkurrerer i lavprissegmentet. Det spørsmålet han stiller er nesten som: Hvorfor skal folk kjøpe en Mercedes om den har samme kvalitet og ytelse som en Kia. (Hvorfor skal folk kjøpe en rimelig bærbar PC med Windows 8 når ytelse og hva du kan gjøre på maskinen er det samme som hva du kan gjøre på en mobiltelefon til halv pris).

 

Personlig er jeg litt enig, ta en tur på elkjøp, expert eller lefdal, det fokuseres alt for mye på billige bærbare PC-er som inneholder hardware som er for dårlig til å gi en god brukeropplevelse.

Som poengtert ovenfor, det er jo ikke rart folk blir imponert av macbook når de sammenligner den med den bærbare PC-en de betalte halve prisen for.

Lenke til kommentar

W8 pads er for dyre. Kanskje de burde vurdere å fikse litt på interfacet også? Det er litt teit at apps som f.eks. IE er fullscreen hvis man vil f.eks. lese noe i et IE-vindu mens man skal fylle ut et dokument i et annet. 50/50 deling i hvert fall hadde vært en grei option? Nå har man bare option for deling som er noe ala 25/75.

Lenke til kommentar

Den forsto jeg ikke... prisen er for lav, men er før høy til å kunne konkurere mot nettbrett? Jeg forsto ikke helt den.

 

Helt korrekt, Prisen er for lav, ikke pga selve prisen men fordi det selges pc'er som har så dårlige spesifikasjoner at de nesten ikke er brukbare. Feks bærbare maskiner til 2995,-. Dette er da altså for dyrt til å konkurrere med "nettbrett" som gir en langt bedre brukeropplevelse til samme eller lavere pris.

 

Tiltak: slutte å lage så ufattelig ubrukelige pc'er med så billig innmat at 6-7 år gamle bærbare i normalt prisleie fremdeles er vesentlig raskere.

Lenke til kommentar

Ytelsen til maskinvare har vært god nok for folk flest en god stund nå. Folk som bare bruker Word og browser klarer seg med sin gamle C2Duo. Det er kun noen proffbrukere og spillere som hele tiden trenger hvassere ytelse. Når nettbrett klarer å utføre de oppgaver 80% av vanlige folk bedriver er det ikke rart nettbrett tar markedsandeler. Og at det er et problem at pc'er er for billig? For noe piss. Pc'er finnes i alle prisklasser.

 

Dette stemmer ikke, en gammel C2Duo er fremdeles i svært mange tilfeller vesentlig raskere enn de nyeste og billigste maskiner. Prøv en før du sier noe mer.. Etter en måneds bruk så er maskinen knapt brukbar til å åpne Word engang, langt værre å faktisk bruke programmet.

Lenke til kommentar

Dette minner meg noe om folk som mener at en macbook er bedre enn en bærbar maskin, siden de enste bærbare disse personene har vært borti, er budsjettmaskiner til 3 000,- til 4 000,-. Selvsagt vil en maskin til to til fire ganger prisen yte bedre på alle områder.

 

Pff slapp av litt da, er jo bare tull det du sier der.

Har selv gått fra en 3 år gammel Macbook pro til den jeg sitter på nå, en toppspesifisert Samsung 7-serie med 240gb ssd. pris ca 12000.

Byggekvaliteten på Samsungmaskinen er så tragisk dårlig at jeg skammer meg over å ikke lagt i 3000 til og kjøpt en macbook pro som har akkurat samme innmat.

Ikke fordi jeg er apple fanboy (noe jeg ikke er), men fordi samsungmaskinen er alt for dårlig bygget til den prisen den koster. Skjevt tastatur, tåler ingenting før den får riper og bulker, holder jeg på ene siden så klikker den ned musknappen (touchpadden), touchpadden er skjevt plassert, skjermen har dårlig innsynsvinkel og dårlige farger. Nei en real skuff!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mannen må virkelig ha tatt noe han ikke tåler for så langt ute på vidda som han er er det sjelden ingen andre er

 

Hvordan kan man tro at det er prisen som er problemt .

Det er ytelsen som riktignok har noe med prisen å gjøre

 

Likevell fokuseres det bare på prisen .

en pc blir ikke bedre av at den alen øker i pris

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...