Gå til innhold

Store forandringer for Play.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 ting:

Det første en advarsel ang play.com: PLay.com har nå endret rutinene sine for hvordan de sender pakker. Jeg bestille 4 TV-serie sesonger, 1 var ikke på lager. De 3 andre ble markert som "shipped" dagen etter jeg la inn ordren. Og jaggu tok det sin tid, men så dukka det opp en hentelapp i postkasse som sa at jeg skulle betale 240kr i toll+mva! Play.com har begynt å sende produktene samlet og ikke en og en som de har pleid å gjøre. Ergo de 3 TV sesongene kom som 1 pakke og hadde da verdi på 60Euro ca, vips langt over 200kr tollgrensa i norge. Dette var surt å måtte betale ekstra som jeg ikke hadde forventent.

Så skal dere bestille flere ting på play.com som totalt vil komme over 200kr grensa, så sørg for å bestille 1 vare først, vent til den er shipped før du bestiller fler, slik at du potensielt slipper å måtte betale mva/toll etc. Bare en "heads up" til dere. :)

Det andre: Nå gjelder denne forandringen kun spill da! ;) Det har med skattesystem å gjøre. Play.com kommer fortsatt til å være selger av film og alt annet, men spill så kommer de bare til å promotere for andre butikker. Så du kan fortsatt handle med play.com kontoen din, også spill, men spill blir da sent fra en annen butikk som play har avtale med.

• Opprett ny...