Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær til 3D redigering


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en kollega som lurer på om jeg kan bygge en stasjonær pc til han som er beregnet for 3D redigering av bilder. Han sier dette krever en god del grafikk. Men dette er noe jeg ikke har noen erfaring med i det hele tatt.

 

Det er et processor grevende system han trenger, det vet jeg så der vet jeg hva jeg skal gå for. Men jeg trenger hjelp til å finne ut av hvor mye grafikk jeg må gå for. Er ikke noe poeng å gå for et GTX 670 skjermkort når han bare trenger et GTX 650 for eks.

 

Noen som vet en del mer enn meg som kan belyse dette litt så jeg kan gi han best mulig hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2011 socket har jeg vurdert og regner med at det er det det blir, må bare se på pris for alt det andre først.

Men Nvidia Quadro. Hva er det for noen skjermkort og hvordan kan dem være bedre til den sinnssyke prisen? Det ser ikke ut som dem er bedre (når jeg ser på specs) enn vanlige skjermkort. Men det må jo være noe jeg ikke ser siden dem er så dyre...

Lenke til kommentar

2011 socket har jeg vurdert og regner med at det er det det blir, må bare se på pris for alt det andre først.

Men Nvidia Quadro. Hva er det for noen skjermkort og hvordan kan dem være bedre til den sinnssyke prisen? Det ser ikke ut som dem er bedre (når jeg ser på specs) enn vanlige skjermkort. Men det må jo være noe jeg ikke ser siden dem er så dyre...

Nvidia Quadro-kort er de samme som Geforce-kortene, med ECC, høyere AA-nivåer, bedre driverstøtte, mer VRAM og litt lavere klokker for å være mer effektive per watt.

 

Det er et kort designet for å brukes med 3DSMax og autoCAD.

Lenke til kommentar

Nvidia Quadro-kort er de samme som Geforce-kortene, med ECC, høyere AA-nivåer, bedre driverstøtte, mer VRAM og litt lavere klokker for å være mer effektive per watt.

 

Det er et kort designet for å brukes med 3DSMax og autoCAD.

Takk for svaret. Vet du om et gtx 660 ti skjermkort (eller tilsvarende Quadro kort) er bra nok til 3D bilde redigering eller et eventuelt annet kort til dette?

 

NOTE: Han har ingen planer om å spille på pc'n

Lenke til kommentar

Budsjett?

En av de beste du kan få til redigering: http://www.prisguide...s-pb278q-166649

Budsjett er ca 2 000 - 3 000.

 

Jeg så det. Men det sier meg ikke om det er så mye bedre enn geforce kortene som det koster i forhold :(

 

Belager at jeg kanskje virker dum. Men vet dere hva? Det er nettopp det jeg er når vi snakker om Quadro kortene.

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...