Gå til innhold

Vondt og smerter i biceps etter løfting av manualer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en gutt på 16år. Jeg trente noen få minutter med hard biceps trening med manualer igår. Dette var første gang jeg hadde trent på 6 måneder minst. Men jeg pleier ikke å trene mye, er derfor veldig svak i armene, og jeg er "nybeginner". Jeg trente bicepsene i kanskje 15minutter, tok ikke hensyn til hvor mange reps jeg tok. Men jeg tok 5kg på hver manual(noe som er mye iforhold til styken min) også tok jeg så mange reps jeg klarte. Først tok jeg første armen, når jeg ble sliten, tok jeg andre armen. Også gjentok jeg dette flere ganger.

 

Dagen etter fikk jeg så utrolig vondt i begge armene, jeg får ikke strekket ut hele armen engang, så vondt gjør det. Jeg føler at jeg er blitt utrolig svak i begge armene, klarte plutselig ikke å bære lillebror på tre år, også er det vannskeligere å åpne kjøleskapsdøra, dette merket jeg fra og med igår etter treningen.

 

Når jeg strekker ut armen får jeg utrolig mye smerter, dessuten sov jeg midt på dagen idag, og når jeg våknet, gjorde det ubeskrivelig vondt i høyre armen, klarte ikke engang å bevege på den. Dette er kanskje fordi jeg er sterkere i venstre armen enn i høyre armen, jeg tror jeg utsatte høyre armen for nesten like mange repitisjoner som venstre. Men som sagt det gjør utrolig vondt i begge armene, men til tider kan du gjøre mer vondt i høyre armen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på youtube og sjekk ut øvelsene og hvordan man gjør dem. Pass på at teknikken din er riktig før du starter med tunge vekter. Når du er sikker på at du har teknikken inne, øk gradvis fra trening til trening inntil du klarer akkurat målet ditt.

 

For nybegynnere synes jeg 3x12 (12 repetisjoner, pause, ca 12 repetisjoner, pause, ca 12 repetisjoner) er et bra oppsett.

 

Hvis du klarer mer enn 3x12, øk vekten på manualene. Hvis du ikke får det til, gå ned i vekt. Øk ettersom du blir sterkere

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...