Gå til innhold

Abit NF7-V2.0 en oc drømm


guttorm

Anbefalte innlegg

Hei nå skriver jeg ut til alle klokkerne der ute.

Klokker nf7-s2.0 alle prosessorer like bra,jeg trodde det var bare 2500+ som fikk gjennomgå på dette kortet.Men det viste seg at da jeg prøvde min 2400+ så klokket den enda bedre.

Dette hk er helt suverent på klokking,så vist noen av dere har noen gamle cpuer liggende så smell de på plass og se hva dere får.

 

Vist noen har tatt den kodensator modden på kortet så hadde det vert fint med en guide til dette,også hvor man får tak i kondensatorene.Formålet med denne moden er å gi cpu en mer stabil vcore.

 

her er et utdrag hva jeg fikk til med cpu`en:

Til min store forundring bota den på 12,5*200*2,0v ,dette er med delta vifte og swichtek kjøler.(full rulle på vifta ja)

Dette er bedre en jeg klarer med min 2500+.

Klokken alene er jo på 77fsb fra orginal,og mHz er 500,ganske brukbart det!Testa den og på 220 fsb,dette fungerte fint!

Steppinga:AXDA2400KV3c 9296236260330

AIUGB0244XPAW

Det er jo en aw ,men dette var litt over forventa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er kvaliteten på cpu'ene som bestemmer hvor mye du greier å klokke da!?

Kan ofte antydes ved å se på steppingen som står på en klistrelapp på cpu.

Er klar over det,jeg har jo tatt med steppinga over.Men jeg begynner å lure på om cpu ikke har så mye å si,ikke etter dette hk er kommet.Men jeg vet ikke enda,må få inn noen flere "resultater".

Lenke til kommentar
Er kvaliteten på cpu'ene som bestemmer hvor mye du greier å klokke da!?

Kan ofte antydes ved å se på steppingen som står på en klistrelapp på cpu.

Er klar over det,jeg har jo tatt med steppinga over.Men jeg begynner å lure på om cpu ikke har så mye å si,ikke etter dette hk er kommet.Men jeg vet ikke enda,må få inn noen flere "resultater".

 

Det er prosessoren som gjør at du kan klokke den høyt.. Ikke hovedkortet.

Selvfølgelig har prosessor noe å si.. Hvis ikke, hvorfor tror du folk kjøper nye hele tiden? Tror du at du kan klokke en gammel prosessor til 2400Mhz kanskje?

 

Er ikke alltid kondensator modden har noen innvirkning.

Lenke til kommentar
Er kvaliteten på cpu'ene som bestemmer hvor mye du greier å klokke da!?

Kan ofte antydes ved å se på steppingen som står på en klistrelapp på cpu.

Er klar over det,jeg har jo tatt med steppinga over.Men jeg begynner å lure på om cpu ikke har så mye å si,ikke etter dette hk er kommet.Men jeg vet ikke enda,må få inn noen flere "resultater".

 

Det er prosessoren som gjør at du kan klokke den høyt.. Ikke hovedkortet.

Selvfølgelig har prosessor noe å si.. Hvis ikke, hvorfor tror du folk kjøper nye hele tiden? Tror du at du kan klokke en gammel prosessor til 2400Mhz kanskje?

 

Er ikke alltid kondensator modden har noen innvirkning.

 

Du må lese hva jeg skriver da:tror ikke cpu har SÅ MYE å si.

Så vist det kun er cpu det kommer an på,hvordan vil du da forklare at med mitt a7v8x så kunne jeg knapt klokke noen få Mhz,mens med nf7-s så klokker jeg den 500mHz,da har hk noe å si!

 

Jeg tror du kan klokke en gammel cpu til 2400+ ja,uten problem,dette takketvære hk!spørs jo hvor gammel da,ikke en 400 mhz feks.

 

Han anka typen har jo klokket sin 1700+ til 2700 mhz,vet ikke hvilket hk det er på da men.

Lenke til kommentar
Er kvaliteten på cpu'ene som bestemmer hvor mye du greier å klokke da!?

Kan ofte antydes ved å se på steppingen som står på en klistrelapp på cpu.

Er klar over det,jeg har jo tatt med steppinga over.Men jeg begynner å lure på om cpu ikke har så mye å si,ikke etter dette hk er kommet.Men jeg vet ikke enda,må få inn noen flere "resultater".

 

Det er prosessoren som gjør at du kan klokke den høyt.. Ikke hovedkortet.

Selvfølgelig har prosessor noe å si.. Hvis ikke, hvorfor tror du folk kjøper nye hele tiden? Tror du at du kan klokke en gammel prosessor til 2400Mhz kanskje?

 

Er ikke alltid kondensator modden har noen innvirkning.

 

Du må lese hva jeg skriver da:tror ikke cpu har SÅ MYE å si.

Så vist det kun er cpu det kommer an på,hvordan vil du da forklare at med mitt a7v8x så kunne jeg knapt klokke noen få Mhz,mens med nf7-s så klokker jeg den 500mHz,da har hk noe å si!

 

Jeg tror du kan klokke en gammel cpu til 2400+ ja,uten problem,dette takketvære hk!spørs jo hvor gammel da,ikke en 400 mhz feks.

 

Han anka typen har jo klokket sin 1700+ til 2700 mhz,vet ikke hvilket hk det er på da men.

 

Jeg puttet det litt på spissen, fordi på måten du sa det hørtes det ut som om man kunne klokke MYE MYE MYE mer hvis man bytta til NF7-S v2.0.

Jeg vil heller si at det er dine kunnskaper med overklokking som at du ikke klarer å klokke noe særlig på A7V8X.

Lenke til kommentar

2.0V kan da umulig være bra for cpu?? for tiden kjører jeg 216*10,5 på

en 2600XP. defult fsb på den cpuen er 333. bruker 1.775V (cpu) og resten

på defult. NF7-S skal vel klare mer og rammen er kraftig underklokket,

så jeg regner med det er cpu som makser ut. har også forsøkt å senke

FSB og øke MP,men jeg får den ikke opp på 2300Mhz. jaja, men

2 volt på cpu høres mye ut i alle fall..

Lenke til kommentar
med mitt a7v8x så kunne jeg knapt klokke noen få Mhz,mens med nf7-s så klokker jeg den 500mHz,da har hk noe å si!

 

 

 

 

Klokker da uten problem xp2500, 500mhz opp på mitt a7v8x, så det er nok ikke der feilen ligger.

Men man får ikke verdens høyeste fsb på det, så blir nok abit på meg etterhvert.

 

Feets....don`t fail me now

Lenke til kommentar

hvilken ram kjører dere som har abit nf7-s v2.0?

jeg har/hadde Corsair XMS3700 DDR-DIMM 256MB Platinum, og xp2500+

etter at jeg hadde koblet opp allt sammen, med vannkjøling og slikt, også skrudde jeg på pcen med store forventinger. det som da skjedde var at en liten bit, en komponent, av ukjent type, spratt av. men siden jeg skulle bygge for en annen hadde jeg et 2. kort liggendes, så jeg koblet det opp, og skrudde på, denne gangen gikk det i ca 2-3 sekkunder, før det stod ut en røyk sky fra en av de nermeste komponentene til den som spratt av.

er det noen som har opplevd noe lignene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...