Gå til innhold

Canon 70-200 F4 is VS non-is


Anbefalte innlegg

Hei

Har en liten plan om å utvide objektivparken med en telezoom før seilsesongen starter. Er hovedsakelig disse to objektivene jeg vurdere og spørsmålet er egentlig hvordan IS vil oppføre seg i en båt i bevegelse som tar bilder av andre båter i bevegelse, vil den ha noen nytte? F2.8 objektivene er uaktuelle grunnet vekt. Leter hovedsakelig på bruktmarkedet og ser at forskjellen i pris ligger rundt 2000. De vil bli brukt på et EOS 600D

 

Noen som har erfaring med bruk av objektivene i båt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis pleier man og foretrekke 70-200 f/2.8 uten IS fremfor f/4 med IS "stabilisering", men siden vekt er viktig ville nok en f/4 med IS være er greit valg.

På sjøen i dagslys vil f/4 uten IS være fullgodt til action, det er når mørket kryper frem at du vil se fordelen med IS siden det vil gi deg et par ekstra eksponeringstrinn siden du kan bruke litt lengre lukkertid.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Heldigvis er det ikke veldig mye action i seilbåten, så vil nok ikke kreve veldig raske lukkertider. Seilingen foregår 90% mellom 11-16 så er som oftest godt med lys. Tror jeg sikter meg inn på en non-is fra bruktmarkedet til foto.no, da tsper jeg heller ikke så mye hvis jeg vil selge det videre for et med is. Vil ogås være mer penger igjen til 15-85 jeg har tenkt på. Har lest at noen av de objektivene har zoomcreep, hva er dette?

Lenke til kommentar

Vil ogås være mer penger igjen til 15-85 jeg har tenkt på. Har lest at noen av de objektivene har zoomcreep, hva er dette?

 

Jeg har 15-85 IS og hvis objektivet ikke er "skrudd" helt inne så sklir det helt ut når jeg har det hengende i skulderreim, ikke noe stort problem.

Utrolig fornøyd med objektivet så litt ulemper oppveies greit :)

Lenke til kommentar

Har prøvd både 70-200 F4 med IS og uten, begge gir fine bilder og jeg tror ikke du vil merke noen stor forskjell i bilde kvaliteten. Som andre har nevnt ovenfor så er den med IS værtett noe som kan være en fordel når den skal brukes på eller ved sjøen. Jeg har selv versjonen uten IS pga av den hyggelige prisen på brukt markede, men i noen tilfeller skulle jeg gjerne hatt IS versjonen, det kan komme godt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...