Gå til innhold

Har Komplett.no sluttet å virke?


Anbefalte innlegg

25/12 bestilte jeg, på vegne av guttungen, en PC fra komplett.no. Det var et romjulstilbud på Komplett Gamer i20 som fristet.

 

Sammen med denne la jeg inn ordre på Dell U2412M skjerm, som stod bekreftet på lager 28.12.

 

I går oppdaget jeg at skjermens status var endret til "Ubekreftet 11.01.2013", og ringte Komplett kjøpssupport for å forhøre meg - 11-åringen hadde gått å trødd en uke allerede, og gledet seg veldig til sin aller første PC, som han selv har spart til i over to år.

 

Ordren på Dell-skjermen ble kansellert i samtalen i går for ikke å forsinke PC-ordren (jeg valgte etterpå å bestille den fra Amazon, da jeg ikke orket forholde meg til ukorrekt faktum fra Komplett.no).

 

Nå sjekker jeg ordren i morges igjen - og den står fremdeles på status "Åpen", til tross for at kundeservice på Twitter (@Komplettno, dere kan se dialogen der selv) bedyret at de skulle prioritere å få akkurat denne fort ferdig.

 

Min konklusjon: Komplett.no virker ikke slik man skulle tro av en seriøs aktør.

 

Overtolker jeg? Andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid kjipt å vente når man bestiller. Da skulle man gjerne hatt varen i går...

[qoute]Din Komplett PC bygges på bestilling. Produksjon, testing og pakking tar ca 5 virkedager fra når alle varer finnes på lager. Leveringstid for valgt fraktalternativ tilkommer. Har du spørsmål, kontakt oss på 33 00 55 00.[/qoute]

Det er vel i utgangspunktet 4. virkedag i dag pga. helligdager og helg. Tilbud og helligdager pleier også å skape noe mer trafikk, så da må man ofte regne med noe lenger leveringstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overtolker jeg? Andre erfaringer?

Jeg har ingen input på bestilling av ferdig-pc. Jeg bestiller alltid deler og bygger heller selv. Men med tanke på andre typer bestillinger: hold deg unna alt som ikke er på lager. Selv "bekreftet" datoer ser ofte ut til å være ren gjetting.

 

 

For ting de har på lager, har jeg veldig god erfaring med Komplett. Levering samme eller neste dag, konsekvent.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet veldig mye hos Komplett, og har mer eller mindre utelukkende positive erfaringer med dem. De er en av de mest seriøse nettbutikkene jeg vet om, og de er helt fantastiske på leveringstid. På ting som er på lager, riktignok. Ting som ikke er på lager holder jeg meg stort sett unna til jeg har en bekreftelse på at de har fått den inn igjen. Disse "ubekreftet"-datoene de opererer med, har erfaringsmessig vist seg å være ganske bingo. Men så er det jo også derfor det står ubekreftet.

At du vil oppleve litt ekstra lang ventetid på leveranser akkurat nå, tror jeg er helt normalt. Det har vært ferie, og de har nok mye å hente inn igjen av bestillinger fra romjulen, samt at januarsalget sikkert også booster antallet kunder de har akkurat nå.

Likevel må jeg virkelig si at det til tider virker som folkene på Komplett jobber 24/7, for makan til behandlings -og leveringstid jeg har opplevd hos dem enkelte ganger. Det skal de hvertfall ha.

Men klart, ingen er ufeilbarlige. Så jeg ville ikke gitt dem opp riktig enda. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja du overtolker.

Du stiller deg kritisk til at PC ikke er ferdig kun 2 og 1/2 arbeidsdag etter at du la inn bestilling, i rom-julen hvor arbeidstakere gjerne bruker sine siste feriedager for å være med familie og venner.

 

Det er først nå (2. januar) at vi er tilbake til vanlig arbeidstempo, uansett hvilken bedrift du jobber i.

Hei VinterUlv.

 

Jeg er ikke kritisk til at PCen ikke er ferdig to og en halv virkedag etter bestilling. Der tror jeg ikke poenget mitt kom godt nok frem, så jeg prøver en gang til.

 

Jeg er kritisk til følgende: Min ordre står oppført som "Åpen". Dette kan jeg ikke tolke annerledes enn at den ikke er påbegynt - jeg kan uten konsekvenser avbestille, eksempelvis. Altså er ikke deleplukkingen begynt før montasje.

 

Dette kommer i kjølvannet av, ikke bingo som Nevnarion over her betegner det som, men en BEKREFTET LAGERDATO PÅ SKJERMEN jeg bestilte SAMTIDIG. I mitt hode er da ordren forsinket med de 2-3 dagene hvor ingenting skjedde pga venting på en skjerm SOM IKKE LENGER ER BEKREFTET.

 

På bakgrunn av denne svært ergelige opplevelsen, henvender jeg meg til kundeservice hos komplett.no, og de sier i løpet av Twitterkonversasjonen: "Vi har forståelse for det. Vi regner ca 5 virkedager på prod av Komplett-PC. Vi gjør vårt ytterste for å få hans maskin ut raskt.".

 

Komplett sier altså de skal gjøre sitt ytterste for å få ut maskinen raskt. Jeg påpeker at ingenting tyder på at noe har skjedd, skal jeg tro ordrestatusen.

 

Derfor min prøvende konklusjon i overskriften, altså. Har du en viss forståelse for mitt poeng nå?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner din frustrasjon , men når man bestiller til slike tider så er min erfaring at man rett å slett må beregne ekstra ventetid , litt klumsing med ordren osv osv ...

 

Det jeg syns du kunne fått beskjed om er jo da det du påpeker over her : Ble montering av pc'en forsinket pga skjermen du bestillte ? -

Lenke til kommentar

Basert på tidligere erfaringer med komplett.no vil ordrestatus "ÅPEN" bety at bestillingen er registrert, men ikke er aktiv. Så kundebehandleren gjorde bare jobben sin, det var bare du som tolket ordet feil (selv om det er dårlig språk av komplett.no).

 

Jeg vil si at komplett.no er veldig seriøse, og har brukt dem i mange år nå.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner din frustrasjon , men når man bestiller til slike tider så er min erfaring at man rett å slett må beregne ekstra ventetid , litt klumsing med ordren osv osv ...

 

Det jeg syns du kunne fått beskjed om er jo da det du påpeker over her : Ble montering av pc'en forsinket pga skjermen du bestillte ? -

Takk for forståelse!

 

Min irritasjon knytter seg i første rekke til feilinformasjonen om skjermen. Deretter synes jeg Komplett burde ta ansvar på en annen måte enn gjennom billig snakk. Billig snakk tar ikke kunden på alvor - det er de som er profesjonell part, og som har feilinformert. At de skylder på underleverandører er meg uvedkommende, og bidrar bare til å forsure opplevelsen! Ingen ting så langt tyder på at de har lagt seg i selen, et annet løfte de gav - i all offentlighet, de er @komplettno på Twitter!

 

@sprettass: Mitt inntrykk av komplett.no har vært positivt i flere år, jeg har brukt dem med hell tidligere.

 

Denne opplevelsen står i fare for å ruinere det tidligere positive inntrykket - billig snakk fyrer oppunder en hittil dårlig kundeopplevelse ved denne korsveien.

 

Jeg hadde ventet noe annet.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de prioritere deg? :rofl: Bortskjemt?

Det har vært romjul og nyttår, så det er bare å være litt tolmodig.

At de skal prioritere den PCen jeg bestilte, var noe de selv sa i kundedialogen i etterkant av at en BEKREFTET PÅ LAGER skjerm plutselig skiftet status til UBEKREFTET .

 

Jeg venter ikke at mine ordre prioriteres. Men jeg venter at man kan stole på informasjon fra seriøse nettbutikker - inklusive holdbarheten av plastre de selv plukker ut for å legge på sår.

Lenke til kommentar

"Your Amazon.co.uk order of "Dell Ultrasharp U2412M..." has been dispatched" stod det å lese i emnefeltet på en hyggelig epost fra Amazon. Den ankom (eposten, altså) klokka 12 i dag, UNDER ETT DØGN fra jeg bestilte.

 

La meg se:

1) Komplett skrev de bekreftet skjermen på lager, Amazon hadde et antall inne.

2) Komplett endrer statusen til ubekreftet med minst to uker forsinkelse, UTEN å informere meg som kunde. Bare min egen sjekking av ordrestatus gjør at jeg oppdager det. Amazon? Sender det jeg har bestilt innen døgnet er gått - anslått levering mandag 7/1.

3) Hadde jeg ikke selv sjekket, hadde elleveåringen gått og trødd stadig den 11.januar. Skjerm og PC var bestilt for samme levering - ikke noe unaturlig valg for komplementære størrelser, eller?

 

Eller tror noen her at Komplett hadde tatt det ansvaret og informert meg som kunde om det inntrufne?

 

Amazon 2 - Komplett 0 (minst!)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til klaging.

 

Bestill fra en annen nettbutikk og bygg selv for å spare tid. For meg høres det ut som både du og ungen din trenger å lære tålmodighet.

 

Det har vært en fin jul, med mye helligdager, ser ut som du har glemt det!

Endret av abze
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hei abze.

 

Jeg siterer gjerne fra ordrebekreftelsen Komplett.no sendte ut den 25.12.2012 14:39:

"Varene som er bestilt:

1,00 STK 766169 Komplett Gamer i20

 

1,00 STK må bestilles til lager.

Normal leveringstid 0 dag(er) fra bestilling.

1,00 STK 744051 Dell 24" LED UltraSharp U2412M

1920x1200, 2M:1, 6ms, VGA/DVI/DP, IPS

 

1,00 STK bestilt til lager (bekreftet)

Forventet sendingsdato 28.12.2012"

 

Kan du tolke denne informasjonen på en måte hvor jeg ikke har grunn til å være skuffet i dag, om lag 4,5 virkedager etter bestilling?

 

Det er altså nettbutikken som velger å si at varen er bekreftet, at PCen har en forventet overføringstid internt på 0 dager, og at den forventes sendt 28/12.

 

Ingen ting tyder på at de har foretatt seg noe så langt. Dessverre.

Lenke til kommentar

Hei abze.

 

Jeg siterer gjerne fra ordrebekreftelsen Komplett.no sendte ut den 25.12.2012 14:39:

"Varene som er bestilt:

1,00 STK 766169 Komplett Gamer i20

 

1,00 STK må bestilles til lager.

Normal leveringstid 0 dag(er) fra bestilling.

1,00 STK 744051 Dell 24" LED UltraSharp U2412M

1920x1200, 2M:1, 6ms, VGA/DVI/DP, IPS

 

1,00 STK bestilt til lager (bekreftet)

Forventet sendingsdato 28.12.2012"

 

Kan du tolke denne informasjonen på en måte hvor jeg ikke har grunn til å være skuffet i dag, om lag 4,5 virkedager etter bestilling?

 

Det er altså nettbutikken som velger å si at varen er bekreftet, at PCen har en forventet overføringstid internt på 0 dager, og at den forventes sendt 28/12.

 

Ingen ting tyder på at de har foretatt seg noe så langt. Dessverre.

 

Jeg forsvarer ikke Komplett, men de garanterer ingenting når de skriver forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ikke Komplett, men de garanterer ingenting når de skriver forventet.

Jeg forstår det.

 

La meg understreke at utgangspunktet mitt er å holde Komplett til ansvar for hva de selv sier, mer enn akkurat hvor mange dager de trenger for å ekspedere enn ordre. Sitatet mitt av ordrebekreftelsen er bare ment å underbygge at de har lagt listen høyt.

 

Så er det det at det er en pågående kundeservicedialog, hvor det mest konkrete jeg har å gå på er sitatet fra Twitter: "Vi gjør vårt ytterste for å få hans maskin ut raskt.".

 

Igjen legger komplett.no listen høyt.

 

Når det da mangler tegn på at noe skjer, er det ikke da rent logisk naturlig å slutte at "Komplett.nos ytterste innebærer ingenting"?

 

Igjen, se kontrasten til amazon.co.uk i eksempelet lenger opp. Amazon virker. Komplett? Ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...