Gå til innhold

- Gjerningsmannen må føre bevis for at han ikke voldtok


*F*

Anbefalte innlegg

Dette er ikke noe nytt. Det er dette som kommer.

 

Det nye rettsprinsippet som kommer er at alle er skyldige inntil det motsatte er bevist, og de må selv bevise at de er uskyldig.

Så dette gjelder ikke bare voldtekter, men på alle områder. Det er også dette som ligger til grunn for all statlig overvåking som innføres, og de nye "terrorlovene" som er foreslått.

 

Da vil vi alle kunne straffes og fengsles om politiet finner ut at vi tenker på å gjøre noe kriminellt, eller blir beskyldt av andre for å ha gjort det.

Og vi kan jo ikke bevise at vi ikke har tenkt de tankene vi blir beskyldt for å ha tenkt.

 

Det er allerede folk i USA som er fengslet pga slike fabrikkerte beskyldningerog/eller falske "beviser" som politiet har plantet.

 

Teorier om at staten er ute etter alle og at alle blir antatt skyldige til motsatt er bevis er bare tull og det eneste du har som støtter dette er ett idiotisk utspill fra en "liksompolitiker".

 

At politi og myndigheter åpner for mer overvåkning for å forebygge terror synes jeg ikke bare er akseptabelt, jeg synes det er veldig bra.... føler meg ikke som en mistenkt terrorist av den grunn, de som gjør det har ett problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen visdomsord.

 

People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both. - Benjamin Franklin

 

Selv om noen kan spore kortkjøp, se på kontobevegelser, bompasseringer, kjøp av visse produkter, uttalelser på nettet, etc i en etterforskning av en kriminell sak eller ved mistanke om terror så påvirker jo ikke det friheten til uskyldige.

 

BF levde for flere hundre år siden og uttalelsene stemte nok bra på den tiden, å servere samme frase i dag over 200 år etter som visdom er ikke visdom men dumhet.

Lenke til kommentar

Er menneskelig mentalitet er annerledes i dag? - Jeg tror ikke det i hvert fall.

 

Sikkert greit å se på disse overvåkningsområdene, det hadde kanskje lønnet seg med total overvåkning, dna register og kamera montert i pannen, ingen kriminelle hadde da sluppet unna.

 

Dette er ikke problemet. - Problemet er at med mye makt, kommer mye ansvar. Hvem er vi til å si at staten alltid vil kjempe for vårt eget beste? Om vi blir en politistat, er det ikke noe problem å overta hele landet.

 

For å bringe inn religion i debatten, kan vi jo se alle de kristne som oppfører seg meget pent grunnet at "gud ser deg, og alt du gjør", samme går for "staten ser deg, og alt du gjør". Skulle staten velge en annen vei, ligger den som velger å være uenig tynt an. Man kan vel spørre seg selv hvorfor det ikke var noen bred kritikk av Adolf Hitler i Nazi-Tyskland?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er menneskelig mentalitet er annerledes i dag? - Jeg tror ikke det i hvert fall.

 

 

Har ingenting med mentalitet å gjøre... klarer du å se forbi din egen nese klarer du å se det.

 

I dag finnes det 1000-vis av digitale spor etter de fleste personer som kan sjekkes i ettertid og fordi om noen sjekker deg ut av en sak (eller motsatt) basert på digitale spor har ikke det tatt fra deg friheten... kanskje heller motsatt.

 

Frihet har en stor sammenheng med trygghet, det er vel en mentalitet som har sittet i oss mennesker i evig tid og vil gjøre det så lenge menneskeheten eksisterer.

Lenke til kommentar

Teorier om at staten er ute etter alle og at alle blir antatt skyldige til motsatt er bevis er bare tull og det eneste du har som støtter dette er ett idiotisk utspill fra en "liksompolitiker".

 

 

Det er ikke bare tull, og det vil nok kanskje du også oppdage etter hvert.

 

Og jeg har det heller ikke fra noen "liksompolitiker" Jeg vet ikke hva du mener, eller hviken "liksompolitiker" du snakker om.

Det er adskillig mer som ligger bak mine meninger, enn noe en "liksompolitiker" har sagt.

 

Du kan jo fortelle meg hvem denne "liksompolitikeren" er, for jeg aner ikke hvem han er.

 

 

At politi og myndigheter åpner for mer overvåkning for å forebygge terror synes jeg ikke bare er akseptabelt, jeg synes det er veldig bra.... føler meg ikke som en mistenkt terrorist av den grunn, de som gjør det har ett problem.

 

Politi og myndigheter har funnet opp denne "terrortrusselen" selv, bla for å få en unnskyldning til å drive overvåking og begrense vår frihet.

Lenke til kommentar

BF levde for flere hundre år siden og uttalelsene stemte nok bra på den tiden,

 

Det Benjamin Franklin sa stemmer like godt i dag som på den tiden.

 

Og i dag er de fleste dessverre i ferd med å gkøre akkurat det han advarte mot. De gir opp sin frihet, for å få en midlertidig og falsk trygghet.

 

For myndighetene og landenes regjeringer er den største massemorderen i historien. Bare i forrige århundre ble over 260 millioner mennesker drept av sin egen regjering.

 

http://www.hawaii.edu/powerkills/20TH.HTM

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å diskutere mot en person som hele tiden kommer med påstander uten noe argumentasjon blir bare slitsom.... du påstår at vi har begrenset frihet, har du noen klare eksempler på at friheten din har blitt begrenset i noen tilfeller på grunn av overvåkning terrorbekjempelse?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

For å bringe inn religion i debatten, kan vi jo se alle de kristne som oppfører seg meget pent grunnet at "gud ser deg, og alt du gjør", samme går for "staten ser deg, og alt du gjør". Skulle staten velge en annen vei, ligger den som velger å være uenig tynt an. Man kan vel spørre seg selv hvorfor det ikke var noen bred kritikk av Adolf Hitler i Nazi-Tyskland?

 

Det er ikke pga at "Gud ser deg, og alt du gjør" at kristne oppfører seg "pent" Det er av andre årsaker, men det er en annen historie.

Når det gjelder staten så er det noe helt annet, de overvåker deg fordi de vil gjøre deg til kriminell, de vil at du skal gjøre feil, de vil at du skal leve i frykt for å bli straffet og puttet i fengsel og de vil straffe deg om de mener det er nødvendig for å ytterligere spre frykt i folket.

 

Det var kritikk mot nazistene før krigen, men kritikerne ble mer eller mindre kneblet, på samme måte som vi som advarer mot sosialismen og det som skjer i dag blir forsøkt kneblet og kalt "konspirasjonsteoretikere"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...