Gå til innhold

Rekruttteringsoffiser og vakt & sikring


Depp2506

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig? Har du lyst til å jobbe i avdeling for vakt og sikring? Jeg har ihvertfall aldri hørt om opptak til denne tjenesten, om det ikke har skjedd nytt etter at jeg dimmet i 2007.

 

Ja, jobbe innenfor det da. Leste at man skal søke FOS for å komme inn til vakt og sikring. Men finner ikke noe utdanningskrav og opptakskrav til det .. ?

Lenke til kommentar

Ja, jobbe innenfor det da. Leste at man skal søke FOS for å komme inn til vakt og sikring. Men finner ikke noe utdanningskrav og opptakskrav til det .. ?

 

Du trenger nok ikke det for å jobbe som vanlig vaktsoldat, men befalsutdanningen, utskrevet befalskurs innen vakt og sikring har kanskje FOS.

Lenke til kommentar

så man søker seg igjennom FOS eller fgtj? jeg er tjenestedyktig, men ikke innkalt i fredstid. så skal jeg søke på FOS ?

 

og pleier det å være mange søkere der? hørt at de fleste søker panser og 2.bn

 

Du forstår ikke helt.

Hvis du vil gå befalsskolen for V&S søker du luftforsvarets befalsskole på FOS, og velger linje for V&S.

 

Hvis du vil gå V&S i førstegangstjeneste må du bli kalt inn, deretter ønske deg til V&S under rekruttskolen. Dette gjelder for hær, sjø og luft.

Det er på så måte ingen egen avdeling som er V&S i hæren. Den enkelte bataljon i hver leir har sine egne soldater som driver V&S.

F.eks på Setermoen er det Artilleribataljonen som driver V&S. De soldatene har da blitt innkalt til Artilleribataljonen, og under rekruttskolen søkt seg til å drive med V&S.

Lenke til kommentar

så skal jeg søke på FOS ?

 

og pleier det å være mange søkere der? hørt at de fleste søker panser og 2.bn

 

Hvis du søker Forsvarets Opptak og Seleksjon (FOS) sommer 2013 så åpner søknaden i Uke 2 og fristen går ut den 15 April. Dette gjør du via forsvaret.no sine sider.

 

I år var det 4-5000 søkere, 1600-1700 som møtte opp og ca 600-700 skoleplasser fordelt på all høyere utdanning i forsvaret.

 

Panser og 2.bn er en del av Hærens Befalsskole hvor det var ca 192 plasser i år. Pbn, 2.bn og HMKG var de vanskeligste å komme inn i pga. høy søkermasse, etterfulgt av GSV.

Endret av forsvaret2011
Lenke til kommentar
Du forstår ikke helt. Hvis du vil gå befalsskolen for V&S søker du luftforsvarets befalsskole på FOS, og velger linje for V&S. Hvis du vil gå V&S i førstegangstjeneste må du bli kalt inn, deretter ønske deg til V&S under rekruttskolen. Dette gjelder for hær, sjø og luft. Det er på så måte ingen egen avdeling som er V&S i hæren. Den enkelte bataljon i hver leir har sine egne soldater som driver V&S. F.eks på Setermoen er det Artilleribataljonen som driver V&S. De soldatene har da blitt innkalt til Artilleribataljonen, og under rekruttskolen søkt seg til å drive med V&S.

 

 

OJAA, da skjønner jeg. takk for god svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...