Gå til innhold

[Løst] Wii U kompatiblitets spørsmål


Kildal90

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurte på hva jeg kan få spilt ved innkjøp av wii u og hva jeg må kjøpe av tilleggsutstyr.

 

Har ikke eid noen konsoll siden N64, som jeg ikke får brukt da scart på den nye tv'en min ikke fungerer =(, så jeg er litt uviten innen tema. Sånn jeg har skjønt det skal Wii U ha en virtuel konsoll i e-shop hvor man kan kjøpe og laste ned gamle spill. Av disse er vist ikke Gamecube titler inkludert, men jeg vil kunne finne N64 spill og eventuelt noen snes spill som kunne vært kult. Jeg vil også kunne kjøpe Wii titler (fysisk kopi) å spille disse på Wii U konsollen.

 

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å spille igjennom zelda og mario spillene så dette ser bra ut, sett bort ifra at Gamecube spillene ikke er tilgjengelig. Men får intrykk av at Zelda Wind Waker og Super Mario Sunshine vil komme til Wii U etter hvert ut ifra det jeg har lest her og andre steder.

 

Men når jeg nå begynner å se på å kjøpe dette blir jeg veldig forvirret av alt kontroll styret til wii. Med Wii U får jeg jo skjermkontrolleren, men den støtter ingen tidligere wii titler og er kunn brukt for nye Wii U spill. Jeg må kjøpe et sett med nunchuk og motion plus kontroller hvis jeg skal kunne spille spill som Zelda Skyward Sword, Zelda Twilight Princess, Super Mario Galaxy 1 og 2 +++

 

Syntes også Mario Party og andre spill kan være kult for vors osv. Så jeg må antaglivis tenke på innkjøp 2-3 motion pluss kontrollere ekstra med tiden.

 

Men det jeg lurer mest på er hva jeg trenger for å kunne spille de gamle titlene fra N64, SNES og resten. Ønsker jeg for eksempel å spille Super Mario 64 vil det fungere med en wii classic controller/wii classic pro controller, kan jeg eventuelt vente og kjøpe en wii u pro controller eller vil den da ikke være kompatibel?

 

Håper all informasjon jeg har skrevet stemmer og håper noen kan opplyse litt mer.

 

TLDR:

Vil jeg kunne spille wii spill og n64/snes/virtual console spill om jeg kjøper:

Wii u konsoll (premium, inkl. sensorbar)

Wii u motion plus remote controller og wii u nunchuk

Wii classic controller pro

 

Er litt nervøs for å bli skuffet hvis jeg bestiller >.>

 

Edit:

Har også hørt metroid serien skal være veldig bra, men finner ikke Metroid Prime: Trilogy på lager i noen norske nettbutikker. Er dette enkelt og få tak i og anbefalt? :)

Endret av zips
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eier ikke en Wii U selv enda, men vil være ganske sikker på at du kan kjøpe en del spill fra NES, SNES, N64 og fra andre konsoller også på e-shopen der. Du kan ihvertfall det på Wii-en. Av utstyr du trenger for å spille de eldre spillene, trenger du wii-kontroller pluss nunchuck, ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe en wii classic controller pro også. Den er mye bedre å spille SNES og N64 spill med etter min mening. Tror ikke wii u pro controller vil være kompitabelt (bør bekreftes av noen som eier konsollen).

 

Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe metroid prime trilogy. Dette var mitt første møte med metroid, og jeg må si at jeg elsker det :w00t: De har også spillet inne på coolshop.com :)https://www.coolshop...ors_edition_wii

Endret av Neutrinocore
Lenke til kommentar

Til Wii-spill trenger du Wii Remote Plus(*), Wii Nunchuck, og Wii Sensor Bar. Alle tre kan kjoepes samlet for under 600, men husker ikke hva den pakken heter. Sensor Bar foelger ogsaa med i Wii U Premium Pack.

 

Virtual Console-spill finnes foreloepig kun Wii Shop Channel i Wii-modus paa Wii U.

 

Jeg har aldri spilt N64 spill paa min Wii, saa vet ikke hva som trengs av kontrollere, men til Donkey Kong Country paa SNES fungerte Wii Classic Controller best.

 

(*) Kan eventuelt bruke den foerste Wii Remote koblet til Wii Motion Plus, men disse tror jeg ikke lenger produseres.

 

(Skrevet paa min Wii U GamePad. Æ, Ø, og Å finnes i Wii U nettleseren, men det er litt ekstra jobb aa bruke dem.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...