Gå til innhold

365-utfording - 01.01.13 - The Time Capsule - MarQsDH


Anbefalte innlegg

The Time Capsule

 

Jeg har da tenkt å prøve meg på 365-utfordringen! Som overskriften sier, så har jeg tenkt å kalle prosjektet for The Time Capsule, eller Tidskapselen som vi nordmenn ville sagt. Jeg ser for meg at det skal bli et gøy og krevende prosjekt, og ser frem til at vi tipper over til 2013. Det jeg håper å få ut av prosjektet, er å utvikle meg som hobbyfotograf, og se på fremgangen i prosessen underveis, og i etterkant.

 

Det jeg i hovedsak kommer til å putte i tidskapselen, er verden rundt meg. Det å velge et tema for prosjektet, blir litt for vanskelig for min del, derfor velger jeg å ikke ha noen grense på det. Særlig siden jeg ennå går på skolen fem dager i uken, så kan ikke ting begrenses mye.

 

Utstyret jeg kommer til å bruke under prosessen, er mitt halvannet år gamle Canon EOS 550D, og litt tilbehør (funnet på profilen for de som er interessert), samt. min HTC One X. Tror nok ikke det blir noe bytte i noen av endene, men siden jeg (og sikkert mange andre og), så lider jeg av GAS (Gear Acquiring Syndrome)... Hehe...

 

Ble litt punktvis etter "oppskriften" til olegunnaro (posten), men slik ble det bare! Om dere vil følge med på prosjektet mitt, så kommer jeg til å legge ut bildene i et setFlickr, og legge de ut her.

 

- Markus

Endret av MarQsDH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 4, og jeg begynner å se et lys i tunellen. I dag hadde jeg god tid, og et motiv jeg likte. Håper det blir mange slike, ikke av tåken selvsagt, men det å få til et bilde som ikke nødvendigvis er så monotont, og har litt mer farger i seg.

Vil anbefale å se bildet i en annen nettleser enn Chrome, fordi den har så dårlig fargegjengivelse i det mørke sjiktet. Det som skulle vært gaaaanske svart, blir grønn-aktig og gjør ikke bildet særlig pent å se på ift. resten.

Ha en fototastisk bra første helg i 2013!

8346192443_b73bfb8b27.jpg

Friday, January 4th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr

 

Edit: Fargene i Chrome er generelt ganske flate. Om du vil sammenligne, så se på den upløyde delen av åkeren (nederst til venstre).

Endret av MarQsDH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

365 dager :ohmy:

Skal følge med ved å sjekke innom regelmessig i løpet av året for å se hva du leverer.

Så spennende det skal bli å kikke innom her eller via Flickr. Jeg liker tåkebilder, jeg! Simpelten digger tåke :-) og glassbildet har jeg også fra i går, men ikke så klart som ditt.

Ganske spent på hva jeg selv kommer opp med i løpet av året egentlig!

Det glassbildet var jeg ganske heldig på, et av de beste fra meg fra i går etter min mening!

Lenke til kommentar

Ny uke, nye muligheter!

Jeg laget også en Facebook-side samme dagen som jeg startet prosjektet, så om dere vil ha "siste nytt" om ting som skjer i forhold til prosjektet, så er det å finne her. Her legger jeg ut linker til bildet som gjelder for dagen, og sikkert en del oppdateringer i fremtiden.

Ha en fortsatt fin mandag!

 

8359261898_a90c6565ae.jpg

Monday, January 7th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr

Lenke til kommentar

Dagens bilde ble litt eksperimentering, og syntes at det så ikke så alt for ille ut! Kanskje ikke et bilde som blir solgt for 10 millioner, men i mine øyne er det et greit bilde (kontra f.eks. gårsdagens lampe). Vi er inn i en ny uke, som gir mange nye muligheter! Jeg tenker å utnytte det, ved å ta færre bilder av lamper, men heller ting som det kan falle interesse for. Hehe :p

 

God mandag!

8380700233_f135794edb.jpg

Monday, January 14th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr

Lenke til kommentar

I dag ble første forsøk på star trail-fotografering, og jeg synes at resultatet ble ganske bra. Jeg brukte en lukker på 25 min, og f/10 med ISO 400. Det blir nok at jeg tar flere slike senere, men ikke nødvendig vis i sammenheng med prosjektet (og etter å ha rengjort filteret skikkelig...). Om du har lyst å følge med, så kommer jeg til å legge ut flere bilder på Flickren min (står i signaturen), der det kommer til å bli mye forskjellig utover året!

 

8384965552_7737b1e7fa.jpg

Tuesday, January 15th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr

Endret av MarQsDH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...