Gå til innhold

nettverket til altibox?


probin

Anbefalte innlegg

Noen andre her som bruker altibox?

Har nemlig stort problem med at den hopper ut hele tiden. Når det først fungerer, så gården lynraskt men brått uten grunn, skjer det ingenting og sider blir ikke lastet.

Når jeg laster ned tordentale f. Eks går det kjempebra.

 

Dette skjer på samtlige maskiner i huset med alle(nesten) nettlesere.

 

Har ringt dem og spurt om hva som er galt, og dem så at det var veldig mange enheter som er koblet på en gang. Det stemmer forsåvidt, men har ikke hatt det problemet før vi fikk altibox.

 

Er det magisk jeg kan Gjøre for å fikse problemet?

 

...

 

Edit: Beklager for dårlig beskrivelse osv, men skriver ifra mobile, og da gidder jeg ikke å tenke så mye.

 

Endret av probin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke hjemme akkurat nå, så får ikke sett hvilken router det er.

 

Skal vi se. Vi har 4 pcer, opp til 7 mobiler/nettbrett, en skriver, 2 tver, boxee box og en playstation.

Altså 16 enheter. Om alle tells som oppkoblet med tanke på at mange av dem bruker vi ikke som nettlesere osv vet jeg ikke :-)

 

Alle mobiler/nettbrett, skriveren, et par pcer er koblet til det trådløse.

Lenke til kommentar

Er langt i fra noen ekspert, men ser du ikke har fått noe svar enda, og jeg har opplevd problemer som i alle fall ligner litt med Altibox.

Har fått høre at hjemmesentralene til Altibox er elendige (trådløse) routere, og at man derfor bør anskaffe en egen router om man har relativt mange enheter (da spesielt på det trådløse).

Lenke til kommentar

Jeg har også tilsvarende problem men det skjer ikke så ofte.

Jeg kjører på kabel og trodde først det var den nye switchen min men det er det samme med den gamle switchen.

Det skal ikke ha noe å si hvor mange enheter du har oppkoblet på nettet ditt, da er i såfall routeren (Zyxel P-2812) til Altibox ikke noe å samle på.

Hadde ikke noe problem med den gamle routeren til Altibox.

Lenke til kommentar

Den zyxel routeren er ikke noe og samle på nei.

Den tåler bare et lavt antall connections samtidig før alt ramler ned.

Løsningen er og kaste denne ut i have og la den ruste!..

 

Visst du ikke har iptelefoni så kan du kjøpe deg en ny router som støtter vlans, eventuelt en litt god router som støtter openwrt..

Klon mac-adressen til zyxel saken og sett opp vlans, 101 for iptv og 102 for internett.

Også må du sette opp de forskjellige sonene i brannmuren og trådløsnett..

 

Du kan også gjøre det mye enkelere, men får jo en ekstra boks på veggen, lite kult det da...

Ring til altibox og be dem sette routeren i bridge-modus, også kobler du bare på din egen router bakom den igjen.

Endret av slippern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...