foorex Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Jeg er bosatt i USA og vil prøve å eksportere biler til Norge. Er det penger å tjene på? Ser det er mye billig for veteranbiler der jeg bor, og høye priser på finn.no Hvilke biler er det som er enklest å få solgt i Norge? Noen andre som er bosatt i USA og driver med dette?
Iceman22 Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Tror du at noen som driver med det og tjener store penger, skal svare deg på det så at du kan ta han sin idee og stjele markedet hans? Ikke ment for å være frekk altså, men slike ting tror jeg du må finne ut av selv og gjøre research rundt. Ikke hvem som helst på gaten kan bare kjøpe bil og sende til utlandet uten å vite litt hva man driver med. Men for å gi deg litt sånn hint så at ikke hele kommentaren min skal være negativ... - Undersøk hvilke biler som er populære å selge i norge, - Sjekk hvilke avgifter som tilkommer etter du har kjøpt bilen i USA, frakt, papirarbeid, gebyr for terminalen som tar imot bilen din i norge, moms på bilen, engangsavgift, lønner det seg ? - Ha alle papirer i orden når bilen eksporteres, du får aldri registrert bilen uten original eksport serfikat fra landet det kommer fra - Undersøk om bilen lar seg registrere i norge før du kjøper, om du kan dokumentere bilen og få godkjent på statens vegvesen. - Bilen må være i original tilstand, ombygginger går som regel ikke gjennom før den blir registrert. Det var ihvertfall noe. Endret 28. desember 2012 av Iceman22 2
foorex Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Skrevet 28. desember 2012 Takk for svar. Jeg har lest meg opp på lovverket om innførsel av kjøretøy og er klar over alle avgifter. Det jeg i grunnen lurte mest på er hvilke biler som er mest populære. Setter pris på flere tips!
Kampsport Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Koster jo en formue med førstegangsavgift i Norge...
RunRookieRun Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Koster jo en formue med førstegangsavgift i Norge... Ikke på veteranbiler. 1
Albatraum Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Acura RSX med K20/k24 motor/med eller uten turbo. Vet bare om en RSX som går på norske skilt, du kan undersøke nærmere på Club Honda Norge. De gamle integraene på finn har jo "bare" B18C motor.
Kampsport Skrevet 29. desember 2012 Skrevet 29. desember 2012 Ikke på veteranbiler. Ikke på veteranbiler. Koster jo litt å få de over til Norge?
RunRookieRun Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Koster jo litt å få de over til Norge? 8-12.000 har vi betalt for en container over fra forskjellige havner i statene. Er ikke så ille som man skulle tro.
RunRookieRun Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Acura RSX med K20/k24 motor/med eller uten turbo. Vet bare om en RSX som går på norske skilt, du kan undersøke nærmere på Club Honda Norge. De gamle integraene på finn har jo "bare" B18C motor. Helt nydelig bil, men er nok også en grunn til at det finnes så få her i norge ;-) Skal du ha over en slik en så vær ihvertfall nøye med at den er DØNN original.. Det er slitsomt nok å importere biler som ble solgt nye her til lands.
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Her er en liste over mest importerte Amcar http://www.dagbladet...klikk/25091057/ Det kan være lurt å se på Cadillac. De fleste jeg har sett som kjører Cadillac er menn i alderen 50-70 år, og de har gjerne penger til overs. Men du må uansett belage deg på at du kan bli sittende med bilen en stund, og jeg tviler på at det er enkelt å selge før påske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå