Gå til innhold

Hva slags rifler er disse?


Juggel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den til høyre kan ligne på en krag ja, men en krag har en åpning på høyre side der kulene kommer inn, og ikke ett magasin ned forran avtrekkeren der kulene ligger etter att de er putta inn ovenfra. Se HER for krag.

Jeg syntes det ligner på en kjent rifle fra russland, mosin nagat. Den ser rimelig lik ut, men hvilken variant det er klarer jeg ikke si. Den til venstre ser også ut til å være en slags mosin nagat, men en annen versjon. Kanskje det er stemplet på dem som kan si noe? Er ikke noen proff, så ikke skyt meg om jeg tar helt feil. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen av riflene er Krag'er eller Mosin Nagant-rifler.

 

Magasinet er for radiert fra bunnen opp til treverket for at de skal være Mosin'er og de mangler den karakteristiske sikringsmekanismen som kan sees her:

 

De kan heller ikke være Krag'er på grunn av den manglende lademekanismen, som kommentert tidligere.

 

Det kan se mer ut som begge rifler er varianter av den Italienske riflen, Carcano: http://world.guns.ru/rifle/repeating-rifle/it/carcano-m91-e.html

 

Karabinen er: Carcano M38

Riflen er: Carcano M91

M91'en ble kun produsert i 6,5x52, mens M38'en kan ha en av flere kalibre: 7,92x57 7,35x52 eller 6,5x52.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...