Gå til innhold

Treg hastighet med bridge...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akuratt fått nytt fibernett levert av altibox i hus, da følger jo den ubruklige hjemmesentralen med også...

 

Uansett har jeg ringt ijnn og sagt at jeg vil sette hjemmesentralen i bridge (zyxel p2812) slik at jeg kan velge det inne på mine sider. Ja, du må faktisk ringe inn å be om å få opp dette valget...

 

Uansett satt jeg det opp og kobla til min linksys wrt610n ruter. Alt funker kjempe bra, før hastighetene plutselig "cappa" på 5-6 mbit både opp og ned.

 

resatte både ruter og modem og plutselig var alt i orden igjen. Tenkte at det kanskje var et en engangstilfelle, så tenkte ikke mer over det. Nå skjedde det igjen... Bare litt over ett døgn etter den første gangen.

 

Nå deaktiverte jeg bridge mode og koblet meg direkte opp mot zyxel modemet med kabel og da har jeg plutselig full hastighet igjen. Problemet ligger da enten i hjemmesentralen når man har bridge mode aktivert, eller i linksys sin ruter. Det som er rart er at det funker fjell i kanskje 24 timer før det plutselig bestemmer seg for å cappe hastigheten på 6 mbits.

 

Er det noen som har hatt lignende problemer eller kan tenke seg hva dette er for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører (nesten helt sikker) samme modem + router og opplevde ofte at jeg måtte resette Linksys OG router fra Altibox.

Det jeg gjorde var å bytte kryptering på router og modem til enkleste sort. Tror mye data med tyngste kryptering rett og slett overoppheta utstyret mitt.

Nå i ettertid har jeg ca 1 gang pr mnd at jeg må resette Linksys og aldri Altibox-modem/router.

 

Edit: Gratulerer med en av verdens beste julegaver! FIIIBEEER!!!

 

- R

Endret av R_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...